1400/10/12-22:55

حمله اسلام‌ستیزانه به یک قبرستان در آلمان+عکس

پلیس آلمان اعلام کرد، افرادی ناشناس به یک قبرستان اسلامی در شمال غربی این کشور تعرض کرده و به حداقل ۳۰ سنگ قبر خسارت زدند.

به گزارش فارس، در شرایطی که شدت گرفتن حملات اسلام‌ستیزانه در غرب طی سال‌های اخیر با انتقاد مواجه شده، حمله به یک قبرستان اسلامی در آلمان خبرساز شده است.

خبرگزاری آناتولی به نقل از پلیس شهر «هاگن» آلمان گزارش داد، افرادی ناشناس به یک قبرستان اسلامی در شمال غربی این کشور تعرض کردند.

افراد ناشناس در این حمله اسلام ستیزانه که شامگاه جمعه هفته گذشته و بامداد شنبه (دیروز) انجام شد، به حداقل ۳۰ سنگ قبر خسارت وارد کردند.

دادستانی و اداره پلیس هاگن که یکی از شهرهای ایالت «نوردراین-وستفالن» آلمان است، از تشکیل پرونده در رابطه با تعرض به این قبرستان خبر دادند.

خبرگزاری آناتولی در این باره گزارش داد: «این حمله در بحبوحه افزایش نگران کننده جرایم اسلام‌هراسانه در آلمان در سال‌های اخیر صورت می‌گیرد».

حمله اسلام ستیزانه به این قبرستان در آلمان با واکنش وزارت خارجه ترکیه مواجه شد.

این وزارتخانه ضمن ابراز «ناراحتی» اعلام کرد، این حمله در شب سال نو «یک شاخص جدید از ذهنیت بیمارِ اسلام هراسی است که به ویژه در اروپا در حال افزایش است و حتی قبرستان‌های مسلمانان را هدف قرار می‌دهد».

وزارت خارجه ترکیه از مقام‌های آلمان خواست که «عاملان این حمله فاجعه‌بار» را پیدا و آنها را «محاکمه کرده و آنها را به مجازاتی که سزاوار آن هستند، برسانند».

این وزارتخانه افزود، مقام‌های آلمان باید «اقدامات ضروری را برای جلوگیری از وقوع چنین حوادثی انجام دهند».

به نوشته خبرگزاری آناتولی، بنا بر یافته‌های گزارش تحقیقاتی موسوم به «گزارش اسلام هراسی اروپا در سال ۲۰۲۰»، حملات اسلام ستیزانه در آلمان خبرساز بوده است.

به رواین این یافته تحقیقاتی، اداره پلیس جنایی فدرال آلمان در سال ۲۰۲۰ در مجموع ۹۰۱ جرم اسلام هراسانه در این سال میلادی را ثبت کرد.


پلیس شهر هاگن آلمان

نظرات

captcha

اخبار مرتبط