1400/10/12-23:05

حمله سگ‌های پلیس به معترضان در هلند

پلیس هلند روز یکشنبه با حمله به تظاهرات کنندگان معترض به محدودیت‌های کرونایی، با آنها درگیر شد.

به گزارش فارس، هزاران نفر در شهر آمستردام، پایتخت هلند در اعتراض به محدودیت‌های کرونایی اعمال شده تظاهرات برگزار کردند.

به گزارش راشاتودی، تظاهرات کنندگان در یکی از میدان‌های اصلی آمستردام تجمع کرده و سپس به سوی یکی از پارک‌های این شهر راهپیمایی کردند.

در جریان این تظاهرات، درگیری‌هایی میان معترضان و پلیس ضد شورش روی داد. نیروهای پلیس در تلاش بودند در راستای اجرای دستور شهردار آمستردام، تظاهرات کنندگان را از مقابل میدان موزه دور کنند.

بر اساس گزارش‌ها، پلیس دست کم یک نفر را بازداشت کرده و فیلم‌های منتشر شده نشان می‌دهد که سگ‌های پلیس به سوی تظاهرات کنندگان حمله کرده‌اند.

مقام‌های محلی پیشتر برگزاری این تجمع را ممنوع اعلام کرده و گفته بودند که برخی اطلاعات بدست آمده حاکی از قصد برخی تظاهرات کنندگان برای خرابکاری است.

پس از آن، شهرداری آمستردام دستور فوری صادر کرد و از مردم خواست تا میدان موزه را تخلیه کنند و نیروهای ضد شورش نیز اقدام به بیرون کردن مردم از این میدان کرده که همین موضوع سبب شد تا تظاهرات کنندگان به سوی خیابان‌های نزدیک میدان بروند.

تظاهرات کنندگان دست نوشته‌هایی را در دست داشتند که بر روی آن تاکید شده که خواستار حفظ آزادی عمل خود در کنار کنترل ویروس کرونا هستند.

پلیس هلند در این تظاهرات حضور گسترده‌ای را در میدان و خیابان‌های مجاور محل تجمع داشت. شهرداری آمستردام، منطقه برگزاری تظاهرات را جزو مناطق خطرناک امنیتی طبقه بندی کرد که همین موضوع به پلیس این اجازه را می‌داد تا به بازرسی افراد در منطقه بپردازد.

پس از آنکه دولت هلند، از ماه نوامبر محدودیت‌های کرونایی را بار دیگر اعمال کرد و این محدودیت‌ها را در جریان تعطیلات سال نوی میلادی تشدید بخشید، روند ابتلا به کرونا در این کشور روند کاهشی پیدا کرد.

بر اساس این محدودیت‌ها، تمامی فروشگاه‌های غیرضروری تعطیل شده و رستوران‌ها، موزه‌ها، تئاترها و سینماها نیز تعطیل شده‌اند.

در ماه نوامبر نیز هلندی‌ها، تظاهرات متعددی را در اعتراض به محدودیت‌های کرونایی برگزار کردند که یکی از این تظاهرات در شهر روتردام به خشونت و درگیری منتهی شد.

در جریان تظاهرات علیه محدودیت‌های کرونا در شهر روتردام دست‌کم بیست معترض دستگیر و هفت نفر از جمله نیروهای پلیس مجروح شدند.

تظاهرات روز یکشنبه در میدان موزه آمستردام نیز با درگیری میان پلیس و تظاهرات کنندگان به پایان رسید.

 «مارک روت» نخست وزیر هلند نیز پیش از تعطیلات پایان سال میلادی، به طور رسمی اعلام کرد که به دلیل نگرانی از سویه اومیکرون، در دوره تعطیلات کریسمس قرنطینه سراسری در این کشور اعمال می‌شود.

بر اساس اعلام نخست وزیر هلند، قرنطینه سراسری در این کشور حداقل تا 14 ژانویه سال 2022 ادامه خواهد یافت.

 سازمان جهانی بهداشت ماه گذشته به دلیل تعداد زیاد جهش های نگران کننده امیکرون، آن را سویه نگران‌کننده طبقه‌بندی کرد.

سازمان جهانی بهداشت در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد موارد ابتلا به اُمیکرون در هر ۳۶ تا ۷۲ ساعت دو برابر می‌شود که این امر نشان می‌دهد این سویه جدید از «رشد قابل توجهی» نسبت به نوع دلتا که اکنون گونه غالب است، برخوردار است.

از سوی دیگر، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در آمریکا گفته سویه بشدت سرایت‌پذیر اومیکرون اکنون سویه غالب کرونا در آمریکا است و ۷۳ درصد از موارد ابتلا در این کشور را تشکیل می‌دهد.

منابع خبری گزارش داده‌اند شمار ایالت‌هایی در آمریکا که در آن‌ها میزان بستری بر اثر کرونا به بالاترین حد در ماه‌های اخیر رسیده افزایش یافته است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط