• خانه
  • بورس بانک و بیمه
1400/10/13-11:29

ورود کل کالاهای پایه به بورس/ قیمت ها در بازار فولاد منطقی شد

ورود کل کالاهای پایه به بورس/ قیمت ها در بازار فولاد منطقی شد

قائم مقام وزیر صمت با بیان اینکه ورود کل کالاهای پایه از جمله حوزه پتروشیمی به بورس در حال عملیاتی شدن است، گفت: ورود فولاد به بازار منجر به ایجاد ثبات و قیمت های منطقی تر در این بازار شد.

به گزارش اکوفارس، محمدصادق مفتح در گفت و گو با مهر در خصوص روند تحولات بازار فولاد کشور اظهار کرد: از چند ماه پیش و از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم، برای ساماندهی بازار و ایجاد توازن در زنجیره فولاد، عرضه کل محصولات این زنجیره در بورس کالا در دستور کار قرار گرفت که ایجاد ثبات و قیمت‌های منطقی‌تر در این بازار ماحصل اقدامات اخیر است.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی افزود: امروز با بهره گیری از شفافیت آماری بورس کالا، در حوزه واردات تا پوشش سقف نیاز کشور و همچنین صادرات منوط به تأمین کامل نیاز بازار داخل در دستور کار قرار گرفته و انواع محصولات نیز مرحله به مرحله وارد بورس می‌شوند.

مفتح تاکید کرد: این رویداد، دو مزیت بزرگ برای تولید کشور به ارمغان می‌آورد نخست، تأمین نیاز صد درصدی و بدون دغدغه واحدهای تولیدی و دوم، کشف قیمت‌های منطقی‌تر برای محصولات که منافع این اتفاق به همگان می‌رسد.

وی در پاسخ به این پرسش که کدام محصولات به طور کامل در بورس کالا عرضه خواهند شد؟ گفت: علاوه بر عرضه محصولات زنجیره فولاد، ورود کل کالاهای پایه از جمله در حوزه پتروشیمی نیز در حال عملیاتی شدن است که با این اقدامات شاهد ایجاد یک شفافیت بی سابقه در بازار کل محصولات پایه خواهیم بود.

مفتح با بیان اینکه نتایج عرضه‌های مستمر محصولات فولادی در بورس طی چند ماه اخیر بسیار رضایت بخش بوده است، اظهار کرد: این رویه قطعاً به سود تولید کشور است و همان طور که در بحث سیمان نیز مشاهده شد با ورود کل تولیدکنندگان به بورس، یک ثبات قیمتی در بازار ایجاد شد.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی تاکید کرد: در واقع به دلیل حذف رانت و دو قیمتی از بازارها، این رویدادها به همراه امکان پیش بینی پذیری بازارها از جمله مزایای ورود کامل زنجیره تولید به بورس است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط