1400/10/13-11:54

آزمون و طارمی مغلوب ستاره کره‌ای شدند

هافبک کره‌ای تیم فوتبال تاتنهام به عنوان بهترین فوتبالیست آسیا در سال گذشته میلادی معرفی شد.

به گزارش خبرآنلاین، هیونگ‌مین سون مهاجم تیم ملی فوتبال کره جنوبی که سال خوبی را با تاننهام در لیگ برتر انگلیس سپری کرد، از سوی روزنامه «Titan Sports» چین به عنوان بهترین فوتبالیست آسیا در سال ۲۰۲۱ معرفی شد. این روزنامه هر سال بهترین فوتبالیست قاره کهن را معرفی می‌کند که «سون» برای پنجمین سال متوالی و در مجموع برای هفتمین بار این عنوان را در تاریخ ۹ ساله "جایزه بهترین فوتبالیست آسیا" به خود اختصاص داد.

سون ۲۹ ساله با به ثمر رساندن ۱۷ گل در تمامی رقابت‌های باشگاهی برای تاتنهام یکی از بازیکنان تأثیرگذار این تیم انگلیسی در سال گذشته میلادی بود. او در حالی با کسب ۲۴۲ امتیاز عنوان بهترین فوتبالیست آسیا در سال ۲۰۲۱ را از آن خود کرد که سردار آزمون مهاجم ایرانی زنیت سن‌پترزبورگ با کسب ۱۱۱ امتیاز در رتبه دوم رده‌بندی نهایی این جایزه و مهدی طارمی مهاجم ایرانی پورتو با ۹۰ امتیاز در رتبه سوم جای گرفتند.

در فرایند انتخاب بهترین فوتبالیست سال آسیا توسط «Titan Sports»، کارشناسان ۳۷ فدراسیون از ۴۷ فدراسیون عضو کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) و ۱۵ داور میهمان، هر یک به پنج بازیکن برتر سال تقویمی رأی می‌دهند که بر این اساس به ترتیب شش، چهار، سه، دو و یک امتیاز به بازیکنان موردنظرشان امتیاز می‌دهند.

در رده‌بندی کلی همچنین نام علیرضا جهانبخش (برایتون/ فاینورد) با ۵ امتیاز در رده هجدهم و امیر عابدزاده (ماریتیمو/ پونفرادینا) با ۲ امتیاز در رده بیست‌ودوم دیده می‌شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط