1400/10/13-11:58

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۱۰/۱۳

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۱۰/۱۳

قیمت هر اونس طلا در معاملات اولیه امروز صبح به بالاترین رقم از ۲۲ نوامبر یعنی ۱۸۳۱ دلار و۴۹ سنت رسید اما بعدا با افت ۰.۲۶ درصدی نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به ۱۸۲۴ دلار و ۵۳ سنت رسید.

به گزارش اکوفارس به نقل از رویترز، در حالی که رشد سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا سبب کاهش جذاییت بازار طلا برای سرمایه گذارن شده است، قیمت فلز زرد در معاملات روز نخست سال جدید میلادی شاهد کاهش بود، اما بالا رفتن موارد ابتلا به اومیکرون سبب شد تا افت قیمت شدید نباشد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در معاملات اولیه امروز صبح به بالاترین رقم از 22 نوامبر یعنی 1831 دلار و49 سنت رسید اما بعدا با افت 0.26 درصدی نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به 1824 دلار و 53 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه فوریه هم با 0.13 درصد کاهش به 1826 دلار و 30 سنت رسید.

آوتار ساندو تحلیلگر موسسه فیلیپ فیوچرز در یادداشتی نوشت: «در حالی که نرخ واقعی بهره و نرخ سود واقعی اوراق قرضه تا زمان مشخص شدن وضعیت بحران کرونا چندان بالا نخواهد رفت، به نظر نمی رسد که قیمت طلا شاهد افت شدید در ماه های آینده باشد.»

وی افزود، ادامه تمرکز بازار بر تنش مرزی بین اوکراین و روسیه نیز سبب شده تا سرمایه گذاران همچنان از اشتهای کافی برای حضور در بازار طلا برخوردار باشند. تضعیف دلار نیز به تقویت بازار فلز زرد کمک کرده است.

سوددهی اوراق قرضه ده ساله خزانه داری آمریکا در پایان معاملات سال 2021 بیشترین رشد از سال 2013 را شاهد بود. رشد سوددهی اوراق قرضه هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازارهایی نظیر بازار طلا را بالاتر می برد.

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی امروز در نزدیکی پایین ترین رقم های یک ماه اخیر که روز جمعه به ثبت رسیده بود باقی ماند و موجب شد تا تقاضا برای طلا همچنان بالا باقی بماند.

روز یکشنبه در نقاط مختلف جهان بیش از 4 هزار پرواز به دلیل موج گسترده شیوع اومیکرون لغو شدند که بیش از نیمی از آنها در آمریکا اتفاق افتاد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط