1400/11/26-15:30

کم فروشی و کیفیت بنزین زیر ذره بین

 کم فروشی و کیفیت بنزین زیر ذره بین

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: کمیت و کیفیت بنزین به طور کامل تحت نظارت قرار دارد و اطمینان می دهم که از سوی شرکت ملی پخش و شرکت ملی استاندارد، بروی هر دو بخش کمیت و کیفیت به صورت روتین نظارت صورت می گیرد.

به گزارش اکوفارس، کرامت ویس کرمی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه توزیع سوخت بر اساس مصوبات و قوانینی که در خصوص توزیع سوخت پاک، چه بنزین و چه نفت و گاز وجود دارد و مطابق با مصوبه ای هیات وزیران، مجلس شورای اسلامی و قانون هوای پاک ابلاغ کرده در حال انجام است، اظهار کرد: در قانون پیش بینی شده که ما در کلان شهرها بنزین و نفت گاز یورو۴ را توزیع کنیم که این کار در حال انجام بوده و در تمامی کلان شهرهای کشور که طبق مصوبه هیات وزیران مشخص شده است، توزیع بنزین و نفت گاز یورو۴ را در برنامه داریم.

وی با بیان اینکه در جایگاه های مواصلاتی نیز طبق مصوبه هیات وزیران در ۱۶۵ جایگاه اختصاصی گازوئیل یورو چهار را توزیع می کنیم و تکلیفی که مشخص شده در زمینه تولید و توزیع بنزین و نفت گاز یورو۴ را انجام می دهیم، ادامه داد: بحث های تولید بنزین یورو۵ مباحث بعدی است که در برنامه وزارت نفت قرار دارد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به وضعیت کیفیت بنزین، گفت: بر اساس استانداردی که برای این مساله مشخص شده، بنزین در پالایشگاه ها تولید، نقل و انتقال و در انبارها ذخیره و در جایگاه های سوخت عرضه می شود، متولی نظارت بر اجرای کار سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت از محیط زیست است که برمبنای وظایفی که برای آن ها مشخص شده به جایگاه ها مراجعه می کنند و نمونه گیری لازم را انجام می دهند.

ویس کرمی با بیان اینکه با سازمان حفاظت محیط زیست همکاری داریم و این سازمان نمونه بنزین و نفت گاز یورو۴ را اخذ و آزمایشهای لازم را روی آن انجام می دهند و در نهایت نتیجه را اعلام می کنند، اظهار کرد: همچنین سازمان ملی استاندارد نیز نظارت بر جایگاه ها را انجام می دهد، علاه بر این مجموعه شرکت ملی پالایش و پخش و شرکت شرکت ملی پخش فراورده های نفتی در بخش توزیع نیز به صورت مستمر کنترل کمی و کیفی را بر فرایند کار دارند.

وی ادامه داد: به صورت مستمر نمونه ها را از انبار نفت و جایگاه های عرضه مورد ارزیابی قرار می دهیم، به طوری که در طول ماه حداقل چهار مرتبه به صورت سرزده مراجعه و نمونه بنزین و گازوئیل جایگاه ها را اخذ و در آزمایشگاه خودمان با شاخص های تعیین شده تطبیق می دهیم. سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان استاندارد نیز این کار را به صورت مستمر انجام می دهند و گزارش های آن نیز منعکس می شود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران درباره کم فروشی بنزین در جایگاه ها نیز گفت: در بحث کمی نیز توزیع بنزین مورد بررسی قرار می گیرد، در طول ماه تمامی جایگاه هایی که در سراسر کشور قرار دارند، بازبینی می شوند، من این اطمینان را می دهم که عرضه بنزین و گازوئیل در تمام نازل ها در سطح کشور توسط مجموعه شرکت ملی پخش، سازمان ملی استاندارد به صورت روتین مورد آزمایش قرار می گیرد و اگر خطایی نیز از نظر فنی وجود داشته باشد، به صورت موردی بوده و برطرف می شود و از منظر کمی و کیفی نظارت به صورت مستمر در حال انجام است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط