• خانه
  • بورس بانک و بیمه
1400/12/25-18:48

شرایط عرضه خودرو در بورس کالا

 شرایط عرضه خودرو در بورس کالا

مدیریت عملیات عرضه بورس کالای ایران گفت: از جمله شرایط عرضه خودرو در بورس کالا استاندارد پذیری آن و تناوب تولید است، ضمن اینکه خودرو نباید مشمول قیمت گذاری باشد.

به گزارش اکوفارس، احمد رحیمی در مصاحبه با صداوسیما با اشاره به پذیرش خودرو شاهین دربورس کالا افزود: بر اساس رایزنی‌های که از سال گذشته شروع شده بود، خودروی شاهین مربوط به خودروسازی سایپا به عنوان نمونه در بورس کالا پذیرفته شد.

وی افزود: بر اساس دستورالعمل‌ها و مصوبات شورای عالی بورس پس از اخذ مدارک مربوطه و طی مراحل قانونی این پذیرش انجام شده و در اولین فرصت درسال آینده و احتمالا بعد از ۱۳ فروردین عرضه خواهد شد 
 
رحیمی گفت: سازوکار خرید خودرو‌ها از طرف مردم و شرایط و نحوه آن بزودی اعلام خواهد شد.
 
مدیریت عملیات عرضه بورس کالای ایران تصریح کرد: برای عرضه خودرو‌های دیگر از جمله از طرف ایران خودرو مذاکراتی انجام شده، اما فعلا خودروسازی سایپا پیشگام بوده است.
 
وی گفت: خودروی شاهین به عنوان نمونه دربورس کالا عرضه می‌شود و پس از مشخص شدن مزیت‌ها و معایب آن برای عرضه‌های دیگر اقدام خواهد شد. 
 
رحیمی تصریح کرد: مراحل و ابزار‌های مختلفی برای عرضه خودرو از قبیل تحویل فیزیکی، گواهی سپرده کالایی و گواهی سلف موازی استاندارد می‌تواند اجرایی شود.
 
او افزود: از مزیت‌های عرضه خودرو‌ها از طریق بورس کالا، حذف فرایند قرعه کشی خودرو ثبات قیمت کاهش زیان شرکت‌های خودروساز و در نهایت امر؛ افزایش کیفیت خودروهاست.
 
عرضه 80 درصد تولید خودروی شاهین در بورس کالا
 
سخنگوی بورس کالای ایران گفت : 80 درصد تولید خودروی شاهین باید از طریق بورس کالا عرضه شود .

آقای محمد حسنی سعدی با اشاره به پذیرش خودروی شاهین در بورس کالا گفت : در سال جدید اطلاعیه شرایط و نحوه عرضه این خودرو از طریق سایت بورس کالا منتشر و امکان خرید آن برای هموطنان فراهم خواهد شد.

وی گفت : همه کسانی که دارای کد بورسی هستند می توانند در حراج خودرو شرکت کنند .

احمد رحیمی مدیر عملیات عرضه بورس کالای ایران نیز در این باره گفت : از جمله شرایط عرضه خودرو در بورس کالا این است که خودروی مربوطه نباید مشمول قیمت گذاری باشد .

وی افزود :‌ خودروی شاهین به عنوان نمونه دربورس کالا عرضه می شود و پس از مشخص شدن مزیت ها و معایب آن برای عرضه احتمالی دیگر خودروها اقدام خواهد شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط