1401/01/11-21:21

وزیر نیرو: تولید برق در کشور کمتر از میزان مصرف آن است

وزیر نیرو: تولید برق در کشور کمتر از میزان مصرف آن است

وزیر نیرو گفت:در تولید و مصرف برق حدود ۱۵ هزار مگاوات کسری تراز داریم و این بدان معناست که تولید، کمتر از مصرف است و تمام تلاش خود را می کنیم تا با افزایش ظرفیت نیروگاهها و مدیریت مصرف و تقاضا مشکلات را به حداقل برسانیم.

به گزارش اکوفارس به نقل از ایرنا، علی اکبر محرابیان عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی راشد تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تابستان امسال ۲۷ واحد نیروگاهی شامل چهار هزار و ۵۰۰ مگاوات، به علاوه هزار مگاوات ارتقای توان و ۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدید پذیر وارد شبکه برق رسانی کشور می شود و نیروگاه برق راشد تربت حیدریه از نیروگاه‌هایی است که این دوره اوج مصرف تابستان ۱۴۰۱ وارد مدار می شود.

وی ادامه داد: سرعت پیشرفت ساخت نیروگاه برق راشد تربت حیدریه مطلوب است و طی ۲ ماه گذشته ۲۶ درصد پیشرفت داشته و تمام عرصه‌های آن فعال است و با این سرعت مرحله نخست آن خرداد ماه امسال به بهره برداری می رسد.

وزیر نیرو گفت: وزارت نیرو برای راه اندازی نیروگاه‌های تجدید پذیر ۱۰ هزار مگاوات برنامه ریزی کرده است و این نیروگاه ها با حمایت دولت و مجلس و ورود بخش خصوصی طی چهار سال آینده به طور کامل به بهره برداری می رسد.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

رییس جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت روز چهارشنبه دهم فرورددین ماه ۱۴۰۱ در نخستین سفر استانی خود در سال جدید وارد استان خراسان رضوی شدند.

سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت در خراسان رضوی امروز پنجشنبه نیز ادامه دارد.

رییس جمهور را در این سفر وزرای کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نیرو، صنعت، معدن و تجارت، ورزش و جوانان،آموزش و پرورش، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و راه و شهرسازی و نیز معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری همراهی می کنند.

آیت الله سیدابراهیم رییسی پیش از این به ۱۷ استان شامل هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، گیلان، گلستان و مازندران سفر کرده است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط