1401/01/17-09:12

بازگشت دانشگاه‌ها به آموزش حضوری

تمام دانشگاه‌های کشور از ۱۴ فروردین طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا اقدام به برگزاری کلاس های حضوری کرده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، با گذشت بیش از ۲ سال از مجازی شدن آموزش‌های دانشگاهی، وزارت علوم و ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم به حضوری شدن کلاس‌های درس گرفته اند.

تا قبل از عید تنها دانشجویان ارشد و دکتری جهت انجام پایان نامه و رساله‌های خود در کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها حاضر می‌شدند؛ اما با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا و دانشگاه‌های تحت نظر وزارت علوم و دانشگاه آزاد تمام کلاس‌های مقطع تحصیلات تکمیلی از ۲۰ فروردین به شیوه حضوری ادامه فعالیت خواهند داد.

تمام مقاطع تحصیلی دانشگاه آزاد از ۱۴ فروردین در بستر حضوری آموزش‌های خود را آغاز کرده اند و ما بقی دانشگاه‌ها به مرور درصدد بازگشایی حضوری برای دانشجویان کارشناسی هستند.

طبق اعلام مسئولان وزارت علوم قرار است امتحانات پایان ترم تمام دانشگاه‌های کشور برای همه دانشجویان کاردانی، کارشناسی، ارشد و دکتری به روش حضوری برگزار شود.

داداش پور، رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم اعلام کرده بود که شرط حضور دانشجویان در کلاس‌های درس تزریق حداقل دو دز واکسن کرونا است و آن دسته از افرادی که قصد اسکان در خوابگاه‌ها را دارند، باید کارت الکترونیکی واکسیناسیون خود را در سامانه بارگذاری کنند.

حضور دانشجویان در کلاس‌ها با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است

قاسم عموعابدینی گفت: وزارت علوم در صدد حضوری شدن تمام آموزش‌های دانشگاهی به صورت پلکانی است.

دانشگاه‌ها باید با عزم جدی آموزش‌های حضوری را به شیوه‌ای تحقق بخشند تا سلامت دانشجویان، استادان دانشگاهی و کارکنان حفظ شود.

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: از آن جایی که تعداد دانشجویان واکسینه نشده، محدود است و در سطح دانشگاه‌ها پخش هستند؛ تسهیلاتی را برای آن‌ها در نظر گرفته ایم و طبق شیوه نامه‌های بهداشتی در کلاس‌های درس عمل خواهد شد.

بازگشت دانشگاه ها به آموزش حضوری با رعایت شیوه نامه های بهداشتی

دانشجویان می‌توانند از آموزش‌های برون خط هم بهره ببرند

محمدعلی زلفی‌گل گفت: در زمان کرونا دانشجویان تحصیلات تکمیلی که رساله‌ها و پایان نامه هایشان تصویب شده بود، در کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های دانشگاه‌ها حضور داشته اند.

وزیر علوم گفت: از جامعه فرهیخته دانشگاهی انتظار داریم تا همان گونه که برای تمام جامعه الگو هستند، در عرصه سلامت و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی هم الگو باشند تا سلامت هیچ دانشجو، استاد و کارمندی به خطر نیفتد.

سلامت دانشجویان اصل اساسی در از سرگیری آموزش‌های حضوری است.

زلفی گل افزود: امکان دارد برخی از دانشجویان به دلایل موجه امکان حضور در کلاس‌های درس را نداشته باشند که باید در این زمینه دانشگاه‌ها تمهیدات لازم را جهت رعایت حق و حقوق آن‌ها داشته باشند.

دانشگاه‌ها می‌توانند شرایط مهمان شدن دانشجویان را در محل سکونت آن‌ها فراهم کنند و اگر رشته مورد نظر موجود نبود یا دانشجویی علاقه به حضور در کلاس نداشت، برای حذف درس‌های آن‌ها با صلاحدید دانشجو و دانشگاه اقدام می‌شود.

زلفی گل بیان کرد: اگر در مواردی دانشگاه تشخیص داد، دانشجویان می‌توانند با همکاری استادان از آموزش‌های برون خط استفاده کنند.

بازگشت دانشگاه ها به آموزش حضوری با رعایت شیوه نامه های بهداشتی

شهریه دانشگاه آزاد با حضوری شدن آموزش افزایش پیدا نمی‌کند

تزریق دز سوم واکسن کرونا برای بهره‌مندی از امکانات و خدمات خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی الزامی است.

طهرانچی گفت: به آن دسته از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی که تنها دو دز واکسن زده‌اند نیز توصیه می‌شود دز سوم واکسن کرونا را دریافت کنند. در نیمسال تحصیلی جاری، غیبت دانشجویانی که به دلیل ابتلا به بیماری یا علائم بیماری، در کلاس‌های درس حضور نیابند، موجه محسوب خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حضوری شدن فعالیت‌های آموزشی این دانشگاه هیچ‌گونه افزایش شهریه را به دنبال نخواهد داشت. آنچه برای ما اهمیت دارد، حضور دانشجویان در محیط دانشگاه و افزایش نشاط دانشجویی است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط