1401/02/20-11:45

تکلیف دهک‌بندی یارانه بگیران روشن شد

 تکلیف دهک‌بندی یارانه بگیران روشن شد

بر اساس آخرین آماری که وجود دارد به ۷۸ میلیون و ۳۵۲ هزار و ۸۵۶ نفر یارانه نقدی و به ۶۰ میلیون نفر یارانه معیشتی پرداخت شده است.

به گزارش اکوفارس، زمستان سال قبل براساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها و بااستفاده از پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان موظف شد حداکثر ظرف مدت ۳ ماه پس از ابلاغ این قانون، ضمن دهک‌بندی درآمدی کلیهخانوار‌های یارانه‌بگیر از طریق شاخص‌های متقن و ثبتی قابل اتکا نسبت به حذف یارانه نقدی و طرح معیشتی خانوار‌های پر درآمد اقدامکند، تا منابع حاصل صرف پرداخت یارانه جهت حمایت از اقشار آسیب‌پذیر با اولویت خانوار‌های تحت پوشش و پشت نوبتی نهاد‌هایحمایتی شود.

پایگاهی برای ترسیم تمکن مالی ایرانیان

پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ایجاد شناسنامه رفاهی و اقتصادی افراد ایجاد شده و با ملاک قرار دادن اطلاعات، دهک‌های درآمدی ثروتمند و کم برخوردار را مشخص می‌کند و تحلیل اطلاعات این سامانه مبنای تصمیم‌گیری دولت در پرداخت یارانه و سایر امور قرار می‌گیرد.

بر اساس آخرین آماری که وجود دارد به ۷۸ میلیون و ۳۵۲ هزار و ۸۵۶ نفر یارانه نقدی و به ۶۰ میلیون نفر یارانه معیشتی پرداخت شده است.

قصه دهک‌بندی یارانه بگیران به سر رسید

پایگاه رفاه ایرانیان به طور دائم بروز می‌شود

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با همکاری نمایندگان مجلس در قانون برنامه بودجه همه دستگاه‌هایی که مشمول ماده ۲۹ برنامه ششم توسعه بودند، مکلف شدند همکاری کنند.

به گفته ابوحمزه، پایگاه‌های اطلاعاتی اینطور نیست که کارشان تمام شود بلکه مرتب تکمیل تر می‌شوند.

لیست جدید دهک‌بندی به سازمان هدفمندسازی یارانه ارسال شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که پایگاه رفاه ایرانیان تا ۹۵ درصد تکمیل شده آن ۵ درصد به این دلیل است که برخی دستگاه‌هاهنوز به این پایگاه متصل نشده‌اند با این حال ما محتاطانه دهک‌بندی‌ کرده‌ایم و شنبه ۱۷ اردیبهشت لیست دهک بندی اولیه جدید  را به سازمان هدفمندی یارانه‌ها ارسال کردیم.

به گفته عبدالملکی، تغییر در نظام یارانه شاخص‌های فقر را در جامعه بهبود خواهد بخشید چون دهکهای پایین‌تر مبلغ بیشتری دریافت خواهند کرد پس رسیدگی به فقرا بهتر می‌شود.

سه دهک اول ۴۰۰ هزار تومان یارانه می‌گیرند

در نهایت دیشب رئیس جمهور اعلام کرد که به سه دهک نخست از ۱۰ دهک، به ازای هر نفر ۴۰۰ هزار تومان در ماه اختصاص یابد و در دهک‌های چهارم به بعد هم هر نفر ۳۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

قصه دهک‌بندی یارانه بگیران به سر رسید

۱۰ درصد جمعیت بی‌نیاز از کمک‌های حمایتی دولت هستند

آنطور که وزیر اقتصاد گفته است،  ۳۰ درصد از جمعیت کشور یارانه ۴۰۰ هزار تومانی و ۶۰ درصد دیگر، یارانه ۳۰۰ هزار تومانی دریافت خواهند کرد.

به گفته خاندوزی، ۱۰ درصد از جمعیت بی نیاز از کمک های حمایتی دولت هستند.

مبلغ جدید یارانه معیشتی خانوار

در دهک یک تا سه درآمدی خانواده ۲ نفره ۸۰۰ هزار تومان، خانواده ۳ نفره یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، خانواده ۴ نفره یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و خانواده ۵ نفره ۲ میلیون تومان یارانه معیشتی دریافت خواهد کرد.

در دهک ۴ تا ۹ درآمدی خانواده ۲ نفره ۶۰۰ هزار تومان، خانواده ۳ نفره  ۹۰۰ هزار تومان، خانواده ۴ نفرهیک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و خانواده ۵ نفره یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دریافت خواهد کرد.

* باشگاه خبرنگاران

نظرات

captcha

اخبار مرتبط