1401/02/20-11:48

ثبت نام متقاضیان جدید یارانه بزودی انجام می شود/ واریز یارانه‌های جدید به حساب ۷۲میلیون نفر

 ثبت نام متقاضیان جدید یارانه بزودی انجام می شود/ واریز یارانه‌های جدید به حساب ۷۲میلیون نفر

وزیر امور تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به‌زودی سامانه سازمان هدفمندی یارانه‌ها کار خود را دوباره شروع می‌کند و همه به‌هردلیلی که یارانه نمی‌گیرند می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام کنند.

به گزارش اکوفارس به نقل از تسنیم، وزیر امور تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به‌زودی سامانه سازمان هدفمندی یارانه‌ها کار خود را دوباره شروع می‌کند و همه به‌هردلیلی که یارانه نمی‌گیرند می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام کنند.

حجت‌الله عبدالملکی درخصوص ثبت‌نام افراد واجد شرایط دریافت یارانه افزود: بعضاً ممکن است افراد، متمول و از دهک دهم باشند که وضع مالی‌شان خوب است، آنها جواب مثبت دریافت نخواهند کرد ولی کارگران اگر یارانه‌بگیر نیستند، یارانه‌شان برقرار خواهد شد.

وی درخصوص ثبت‌نام افراد واجد شرایط دریافت یارانه گفت: به‌زودی سامانه سازمان هدفمندی یارانه‌ها کار خود را دوباره شروع می‌کند و همه به‌هردلیلی که یارانه نمی‌گیرند می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام کنند.

* افزایش حقوق بازنشستگان کی اعمال می‌شود؟

وی از اعمال افزایش حقوق بازنشستگان در فیش حقوقی اردیبهشت خبر داد و گفت: اگر هم به‌هردلیل به اردیبهشت نرسد، قطعاً معوقات از ابتدای فروردین پرداخت خواهد شد و حتماً در حقوق خرداد لحاظ خواهد شد.

وی گفت: براساس ماده 96 قانون تأمین اجتماعی حداقل سالی یک‌بار باید مستمری یا همان حقوق بازنشستگی توسط هیئت مدیره سازمان تأمین اجتماعی تصویب شود و برای تصمیم‌گیری نهایی به هیئت دولت یا هیئت وزیران ارسال شود.

عبدالملکی درباره وام قرض‌الحسنه بازنشستگان نیز یادآور شد: سال گذشته 40 درصد وام قرض‌الحسنه بازنشستگان را افزایش دادیم و در بازنشستگی کشوری وام‌های ازدواج فرزندان این افراد متجمع شده بود همه را یکجا پرداخت کردیم و تصویب کردیم و امسال هم حتماً ثبت‌نام‌هایی که شده است تلاش می‌کنیم در اسرع وقت پرداخت کنیم.

وی اضافه کرد: در سایر حوزه‌های رفاهی مثل خرید اقساطی از مراکز فروشگاهی دیگر هم یک سامانه‌هایی شکل گرفته است که بخشی از آن کار می‌کند و بخشی در آینده نزدیک، کار خودش را شروع خواهد کرد.

عبدالملکی درباره مسکن کارگری نیز گفت: در حوزه مسکن کارگری یکی از مصوبات شورای‌عالی کار که البته باید در جلسه هیئت دولت هم مطرح بشود افزایش تقریباً 200هزارتومانی حق مسکن کارگران است و مسئله تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت راه و شهرسازی پنج شش ماه قبل برای ساخت 400 هزار واحد مسکونی کارگری امضا کردیم.

وی افزود: تقریباً 400 هزار نفر از جامعه کارگری در سامانه نهضت ملی تولید مسکن ثبت‌نام کردند که عمدتاً شناسایی شدند و بخشی از زمین‌ها شناسایی شده و اختصاص یافته است و کار بعضی شروع شده است و بقیه هم به‌مرور شروع خواهد شد. این مرحله اول کار از سالانه یک‌میلیون واحد مسکونی است که در مرحله اول توانستیم 400 هزار واحد را برای کارگران درنظر بگیریم.

وزیر امور تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ابراز اینکه "در زمان حاضر بیش از 35 مدل قرارداد کار داریم که بخشی از آن قرارداد‌ها سفیدامضاء هستند"، گفت: این یکی از مشکلات جامعه کارگری است و رئیس جمهور هم دستور ویژه برای این قضیه دادند و امروز هم حضرت آقا تأکید کردند، این موضوعِ قرارداد‌های موقتی و بسیار کوتاه‌مدت یا قرارداد‌های سفیدامضاء باید رسیدگی ویژه شود.

وی با تأکید بر تأمین امنیت شغلی کارگران اضافه کرد: در این خصوص کمیته‌ای با حضور نمایندگان کارگری و کارفرمایی تشکیل دادیم تا با رعایت اصل سه‌جانبه‌گرایی، موضوع قرارداد‌های موقتی و بسیار کوتاه‌مدت یا قرارداد‌های سفیدامضاء رسیدگی ویژه شود، به‌نحوی که نظم و انضباط به‌هم نریزد، یعنی کارفرما را خیلی در مضیقه نگذارد، امنیت شغلی هم برای کارگر ایجاد کند و دو ماه هم به آن‌ها فرصت دادیم که به راهکار عملیاتی برسند.

عبدالملکی با اشاره به غیرقانونی بودن قراردادهای سفیدامضاء گفت: همه این قرارداد‌های سفیدامضاء قانوناً ممنوع است، در پی راهکار عملیاتی هستیم که این چیزی که قانون رویش صحه گذاشته است بتوانیم با ضمانت اجرایی عملیاتی کنیم.

وزیر امور تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: اگر راهکار قرارداد‌های موقتی و سفیدامضاء احتیاج به مصوبه هیئت وزیران داشته باشد پیگیری می‌کنیم، اگر احتیاج به قانون داشته باشد لایحه تنظیم خواهد شد، اگر مقررات داخلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شدنی باشد یا مصوبات شورای‌عالی کار که بلافاصله تصویب و اجرا می‌کنیم.

* واریز یارانه‌های جدید به حساب ۷۲میلیون نفر/ اعلام شرایط ثبت‌نام متقاضیان جدید یارانه به‌زودی/ یارانه واریزی ۱۰ و ۲۰ هر ماه واریز نمی‌شود

به گزارش تسنیم، به‌موجب جزء 1 بند ص تبصره 1 قانون بودجه سال 1401 و دستور آیت الله دکتر رئیسی، ریاست محترم جمهور، یارانه 400هزارتومانی برای دهک‌های اول تا سوم و یارانه 300هزارتومانی برای دهک‌های چهارم تا نهم به‌ازای هر نفر، دوشنبه 19 اردیبهشت به حساب سرپرستان واریز شد.

واریز این مرحله در راستای اجرای سیاست‌های دولت در کاهش و رفع فقر مطلق، بهبود ضریب جینی، کاهش فاصله طبقاتی، تصمیم به هوشمندسازی و بازتوزیع یارانه کالاهای اساسی و همچنین  به‌موجب جزء 1 بند ص تبصره 1 قانون بودجه سال 1401 صورت گرفته است.

در این نوبت، خانوارهای مشمول دریافت یارانه بر مبنای دهک‌بندی اعلام‌شده توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به 9 دهک تقسیم می‌شود که بر این اساس به مشمولین دهک‌های اول تا سوم به‌ازای هر نفر ماهبانه مبلغ 4میلیون ریال و به دهک‌های چهارم تا نهم به‌ازای هر نفر ماهیانه مبلغ 3 میلیون ریال به حساب سرپرستان پرداخت خواهد شد.

بر اساس فهرست اعلام‌شده، مشمولین دریافت یارانه توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیش از 23 میلیون خانوار ایرانی می‌باشند که 72 میلیون ایرانی را شامل می‌شود. مبالغ اعلام‌شده برای دو ماه به‌صورت نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز گردید و زمان برداشت آن تا اعلام رسمی دولت در حساب مردم غیر قابل برداشت خواهد بود.

متقاضیان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر یا هرگونه پرسش به سامانه رسیدگی به درخواست یارانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌آدرس hemayat.mcls.gov.ir مراجعه و یا با مرکز پاسخگویی تلفنی آن وزارتخانه به‌شماره ارتباطی 6369-021 تماس حاصل نمایند.

ثبت‌نام از متقاضیان جدید یارانه، ازقلم‌افتادگان، جاماندگان و منصرفین دوره قبل نیز به‌زودی از طریق وب‌گاه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها و رسانه‌های جمعی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

با تصمیمات اتخاذشده و بنا بر دستور رئیس محترم جمهور متقاضیانی که به‌هردلیلی از یارانه دوره‌های قبل محروم و یا از ثبت‌نام یارانه جامانده‌اند بعد از طی مراحل ثبت‌نام و بررسی شرایط متقاضی در صورت واجد شرایط بودن مانند سایر مشمولین یارانه جدید نیز از این دو نوبت از یارانه بهره‌مند خواهند شد.

همچنین برحسب اطلاع‌رسانی‌های قبلی صورت‌گرفته، اقساط تسهیلات قرض‌الحسنه 10میلیون‌ریالی کمک‌معیشت نقدی و کرونا از سرپرستان خانواری که این تسهیلات را دریافت کرده‌اند، کسر گردیده است.

شایان ذکر است با واریز این دو مرحله از یارانه جدید، یارانه‌هایی که در دهم و بیستم هرماه به به حساب سرپرستان واریز می‌شد از این تاریخ پرداخت نمی‌گردد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط