1401/02/21-13:06

ذخیره آب سدهای استان تهران ۲۸ درصد کاهش یافت

ذخیره آب سدهای استان تهران ۲۸ درصد کاهش یافت

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برقآبی شرکت آب منطقه‌ای استان تهران گفت: ذخیره سدهای تامین‌کننده آب آشامیدنی این استان هم اکنون ۵۸۰ میلیون متر مکعب است که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۲۸ درصدی روبرو است.

به گزارش اکوفارس به نقل از شرکت آب منطقه ای استان تهران محمد شهریاری اظهار داشت: ذخیره سدهای تامین‌کننده آب آشامیدنی استان تهران در حال حاضر ۵۸۰  میلیون مترمکعب است؛ در حالیکه این رقم  در روز  مشابه سال گذشته ۸۰۷ میلیون مترمکعب بوده است که بر همین اساس ذخیره آب در مخازن سدهای استان نسبت به سال گذشته  ۲۸ درصدکاهش داشته است.

وی با بیان اینکه  میزان ورودی آب به سدهای پنج گانه استان از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، حدود ۷۰۹ میلیون مترمکعب  است که این مقدار در مدت مشابه سال آبی گذشته  بیش از ۹۴۰ میلیون متر مکعب بود،  افزود: باوجود بارش های اخیر، میزان ورودی آب به  سدهای تامین کننده آب آشامیدنی تهران همچنان نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته با کاهش ۲۵ درصدی روبرو است.

کاهش ۲۸ درصدی بارش ها نسبت به متوسط بلند مدت

وی همچنین افزود: از ابتدای سال آبی (ابتدای مهر سال ۱۴۰۰) تاکنون بیش از ۱۷۹ میلی‌متر بارندگی در حوزه عملکردی استان تهران ثبت شده که این مقدار نسبت به متوسط بلند مدت کاهش ۲۸ درصدی را نشان می‌دهد.

شهریاری در خصوص آمار آب ذخیره موجود در سدهای پنج گانه استان اظهار داشت: حجم آب سد امیرکبیر در روز ۱۹ اردیبهشت ماه حدود ۱۱۰ میلیون مترمکعب اعلام شده، در حالی که این میزان در روز مشابه سال گذشته ۱۷۹ میلیون مترمکعب بوده است. حجم آب سد طالقان از ۳۲۱ میلیون مترمکعب در سال گذشته به ۲۴۵  میلیون مترمکعب و حجم آب سد لتیان از ۵۹  میلیون مترمکعب به ۶۶  میلیون مترمکعب رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین حجم آب سد لار ۸۷ میلیون مترمکعب بوده که در مقایسه با موجودی ۱۲۹ میلیون مترمکعبی پارسال،   ۴۲ میلیون مترمکعب کاهش را نشان می‌دهد. حجم آب سد ماملو نیز از ۱۲۱ میلیون مترمکعب سال گذشته، به ۷۲ میلیون مترمکعب رسیده است.

مدیر دفتر بهره برداری از تاسیسات آبی و برقآبی شرکت آب منطقه ای تهران خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه روزهای گرم تابستان را پیش رو داریم، با همراهی شهروندان، مدیریت مصرف و صرفه‌جویی خواهیم توانست وضعیت کم آبی را پشت سر گذاشته و کم‌ترین چالش را در حوزه تامین آب شرب پایدار به ویژه در روزهای اوج مصرف آب داشته باشیم.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط