1401/02/22-19:08

زمان اعلام نتایج آزمون دستیاری اعلام شد

مشاور عالی معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به مشارکت ۵۴ درصدی زنان چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری گفت: تعداد ۶ هزار و ۸۶۴ نفر معادل ۵۴ درصد از داوطلبان این آزمون زن هستند.

به گزارش ایسنا، دکتر امیرپاشا طبائیان صمن بیان این مطلب افزود: چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی صبح امروز پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در تعداد ۳۲ حوزه امتحانی و ۳۰ شهر کشور برگزار شد.

وی افزود: در این دوره از آزمون تعداد ۱۲ هزار و ۷۲۵ نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۱۱ هزار و ۸۴۷ نفر حائز شرایط بوده و مدارک شان تکمیل بوده است. از میان ۱۱ هزار و ۸۴۷ نفر واجد شرایط، تعداد ۱۱ هزار و ۶۷ نفر کارت ورود به جلسه خود را دریافت کردند.

طبائیان افزود: تعداد ۵ هزار و ۸۶۱ نفر معادل ۴۶ درصد از داوطلبان مرد و ۶ هزار و ۸۶۴ نفر معادل ۵۴ درصد از داوطلبان زن هستند.

وی درباره موضوع عدم ارائه دفترچه سؤالات پس از برگزاری آزمون دستیاری به داوطلبان گفت: موضوع ارائه ندادن دفترچه سؤالات بلافاصله پس از برگزاری آزمون به داوطلبان، مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو است. سال گذشته در شورای سنجش و پذیرش تصمیم گرفته شد که پس از آزمون ها دفترچه های کاغذی به داوطلب داده نشود. به همین دلیل در این آزمون هم دفترچه داده نمی شود.

مشاور عالی معاون آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: این موضوع باید در شورای سنجش و پذیرش دانشجو در وزارت بهداشت مطرح شود و در صورت تصویب دفترچه به داوطلبان داده می شود. بنابراین تصمیم وزارت بهداشت نبوده است اما اگر به این نتیجه برسیم که دفترچه ها داده شود، نیاز به مصوبه جدید دارد.

وی درباره زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دستیاری گفت: نتایج اولیه نیمه دوم خردادماه ۱۴۰۱ اعلام می شود و پس از اعلام نتایج اولیه، انتخاب رشته صورت می گیرد.

طبائیان اظهار کرد: شنبه ۲۴ اردیبهشت ماه کلید اولیه به همراه دفترچه سؤالات آزمون دستیاری منتشر می شود و داوطلبان از شنبه ساعت ۱۸ تا روز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه می توانند اعتراض خود را به صورت اینترنتی سؤال مورد اعتراض و رفرنس مورد نظر ارسال کنند تا به آن رسیدگی شود.

وی درباره شرایط امنیت آزمون دستیاری چهل و نهم گفت: قرنطینه سؤالات آزمون دستیاری همانند سال های گذشته برقرار بود و نظارت کامل حراست بر آزمون وجود داشت.

مشاور عالی معاون آموزشی وزارت بهداشت یادآور شد: از نظر کنترل شرایط کرونا نیز حوزه های امتحانی در شرایط خوبی بودند، تعداد کم داوطلبان در هر کلاس، تهویه مناسب و همچنین فواصل مناسب میان صندلی ها برقرار بود. فاصله صندلی ها تا دو متر هم در برخی قسمت ها بود.

وی درباره میزان انتخاب رشته برای چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری خاطرنشان کرد: امسال میزان انتخاب رشته تا ۱۰۰ رشته / محل افزایش یافته است و داوطلبان می توانند از نظر قبولی شانس بیشتری داشته باشند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط