1401/02/24-10:17

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۱/۰۲/۲۴

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۱/۰۲/۲۴

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات هفته با ۴ دلار و ۱۰ سنت معادل ۳.۸۲ درصد افزایش به ۱۱۱ دلار و ۵۰ سنت رسید.

به‌گزارش اکوفارس به نقل از رویترز، قیمت نفت در روز جمعه 4 درصد به‌دنبال بالا رفتن قیمت بنزین تا یک رکورد جدید در آمریکا افزایش یافت. چین آماده‌است محدودیت‌های کرونایی خود را بردارد و سرمایه‌گذاران نگران کمبود عرضه در صورت تحریم نفت روسیه توسط اتحادیه اروپا هستند.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 4 دلار و 10 سنت معادل 3.82 درصد افزایش به 111 دلار و 50 سنت رسید. هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 4 دلار و 36 سنت معادل 4.11 درصد افزایش 110 دلار و 49 سنت معامله می‌شود.

این بالاترین قیمت نفت آمریکا از 25 مارس و سومین هفته متوالی افزایش قیمت آن است. نفت برنت برای اولین‌بار طی 3 هفته گذشته کاهش یافته‌است.

قیمت بنزین در معاملات آتی آمریکا به‌دنبال کاهش ذخایر آن برای ششمین هفته متوالی، به بالاترین رقم رسیده‌است. تقاضا برای بنزین در این کشور در آغاز فصل تابستان و هم‌زمان شدن آن با تعطیلات روز یادبود کشته‌شدگان جنگی در این کشور افزایش‌ می‌یابد.

انجمن اتومبیل آمریکا اعلام کرد قیمت بنزین در پمپ‌بنزین‌های این کشور در روز جمعه به رکورد 4 دلار و 43 سنت در هر گالن و قیمت دیزل به 5 دلار و 56 سنت رسیده‌است.

احتمال تحریم نفت روسیه توسط اتحادیه اروپا و نگرانی در مورد اوج دوباره همه‌گیری کرونا و کاهش جهانی تقاضا، قیمت نفت را بی‌ثبات کرده‌است. تحریم نفت روسیه توسط اتحادیه اروپا در صورت اجرای کامل حدود 3 میلیون بشکه از نفت روسیه را از بازار خارج می‌کند. این اقدام جریان تجارت جهانی را مختل کرده و بی‌ثباتی قیمت نفت را بالاتر خواهد برد.

مسکو در این هفته چندین شرکت انرژی اروپا را تحریم کرده و نگرانی‌هایی در مورد عرضه به وجود آورده‌است.

مقامات چین قول داده‌اند در حمایت از اقتصاد، محدودیت‌های رفت‌وآمد را برداشته و فروشگاه‌ها را در این ماه باز کنند.

اتحادیه اروپا اعلام کرده مذاکرات هسته‌ای با ایران را از سر می‌گیرد. آمریکا با اشاره به تلاش‌های اتحادیه اروپا تاکید کرد هیچ قراردادی حاصل نشده و هیچ اطمینانی برای رسیدن به قرارداد وجود ندارد.

تحلیلگران عقیده دارند قرارداد با ایران می‌تواند روزانه یک میلیون بشکه نفت دیگر به بازار اضافه کند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط