1401/02/31-20:35

کارزاری برای لغو افزایش ده درصدیِ حقوق کارگران دولت

گروهی از کارکنان بخش دولتی در کارزاری از رئیس‌جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی خواستند تا در افزایش ده درصدیِ حقوق کارکنان دولت تجدیدنظر کنند.

به گزارش ایلنا، گروهی از کارکنان بخش دولتی در کارزاری از ابراهیم رئیسی (رئیس‌جمهور) و محمدباقر قالیباف (رئیس مجلس شورای اسلامی) خواستند تا در تصمیم افزایش ده درصدیِ حقوق کارکنان دولت تجدیدنظر کنند. 

متن این کارزار به شرح زیر است: 

«طبق قانون بودجه سال ۱۴۰۱ افزایش حقوق کارمندان ۱۰ درصد اعلام شده است، در حالیکه با توجه به ماده ۱۲۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، میزان افزایش حقوق کارکنان دولت بایستی حداقل به میزان نرخ تورمی که بانک مرکزی اعلام می‌کند، تعیین شود. 

متأسفانه چندین سال است که این امر تحقق نیافته و حقوق کارکنان دولت متناسب با افزایش تورم افزایش نداشته و میزان دریافتی آنان و قدرت خریدشان سال به سال کاهش چشمگیر داشته است. 

با توجه به اینکه تنها محل درآمد بسیاری از کارکنان دولت، صرفاّ حقوق دریافتی از دولت است، به جرأت می‌توان گفت حقوق دریافتی بسیاری از آن‌ها کفاف هزینه‌های ۱۰ روز اول ماه را هم نمی‌دهد. 

لذا با توجه به تورم حدود ۴۰ درصدی، از رئیس‌جمهوری متعهد و مجلس انقلابی انتظار می‌رود به این قشر زحمتکش و مظلوم توجه ویژه داشته و در خصوص میزان افزایش حقوق سال آینده که اخیرا اعلام شده تجدید نظر نمایند.» 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط