1401/03/16-17:06

حقوق سایر بازنشستگان ترمیم شود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گفت:امیدوارم اقداماتی نیز برای افزایش بیشتر حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری نیز انجام شود و در صورت محدودیت منابع، حداقل میزان افزایش حقوق مستمری بگیران زیر ۱۰ میلیون تومان در ماه،درصد رشد بیشتری داشته باشد.

رحیم زارع عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خانه ملت، ضمن قدردانی  از اقدامات عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: براساس مصوبه هیئت وزیران، حداقل حقوق بازنشستگان به میزان ۵۷ درصد افزایش یافت و این افزایش برابر با افزایش حداقل حقوق کارگران مصوب شورای عالی کار در تاریخ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ است.

نماینده مردم آباده، بوانات، خرم‌بید و سرچهان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با تصمیم دولت و اجرایی شدن این مصوبه، حداقل دریافتی بازنشستگان برای سال 1401 به مبلغ ۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان در ماه می‌رسد، افزود: بنابر اظهارات وزیر با توجه به مصوبه هیئت وزیران، افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از خردادماه انجام خواهد شد و مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان برای ماه‌های فروردین و اردیبهشت نیز واریز می شود.

وی با بیان اینکه حقوق بازنشستگی اکثریت بازنشستگان در حال حاضر کفاف هزینه های معیشت و نیازهای روزمره را نمی دهد، ادامه داد: معضل تورم در تمام کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه وجود دارد و  یکی از عواملی که در توسعه یافتگی کشورها تاثیر دارد بحث تورم است و در واقع کشورهایی که تورم را مهار کرده اند به توسعه دست پیدا کرده اند.

زارع با بیان اینکه افزایش هرگونه نرخ اقلام مصرفی و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم اعم از  مسکن، اجاره خانه، خوراک، پوشاک، درمان حتی مسافرت در زندگی آنها تاثیرگذار است، گفت: وقتی که قدرت خرید بالا می رود افزایش نرخ اقلام و کالاها فشار بر خانوار وارد نمی کند ولی وقتی که تناسبی بین افزایش درآمد و هزینه وجود نداشته باشد، تورم فشار مضاعفی را به مردم وارد می کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: امیدوارم اقداماتی نیز برای افزایش بیشتر حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری نیز انجام شود و در صورت محدودیت منابع، حداقل میزان افزایش حقوق مستمری بگیران زیر ۱۰ میلیون تومان در ماه،درصد رشد بیشتری داشته باشد، در هرصورت با توجه به اینکه بازنشستگان گرانقدر، امروز امکان انجام اضافه کار و ماموریت و.. ندارند طبیعتا حقوق های پایینی دارند بنابراین باید اقتصاد خانوارهایشان را تقویت کرد و  در این راستا مجلس حمایت خواهد کرد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط