• خانه
  • بورس بانک و بیمه
1401/04/01-17:51

بانک مرکزی فهرست بدهکاران بانکی را به‌روزرسانی کرد

بانک مرکزی فهرست بدهکاران بانکی را به‌روزرسانی کرد

بانک مرکزی در راستای قانون انتشار اطلاعات و جزئیات مربوط به تسهیلات و تعهدات فهرست تسهیلات و تعهدات کلان جاری و غیرجاری شبکه بانکی را به‌روزرسانی کرد.

به گزارش اکوفارس به نقل از بانک مرکزی، براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر لزوم انتشار اطلاعات و جزییات مربوط به تسهیلات و تعهدات کلان و همچنین تسهیلات و تعهدات اشخاص مرتبط، پرداختی توسط هر یک از بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی در تارنمای بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران پس از تعیین مصادیق آن در شورای پول و اعتبار در پایان هر فصل، آمار تسهیلات و تعهدات کلان و تسهیلات و تعهدات اشخاص مرتبط پرداختی توسط بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی را منتشر کرد.

بر همین اساس فهرست تسهیلات کلان جاری و تسهیلات کلان غیرجاری هر بانک را می‌توان مشاهده کرد.

براساس این گزارش مجموع خالص تسهیلات و تعهدات مربوط به هر ذینفع واحد و یا اشخاص مرتبط که میزان آن حداقل معادل یک هزار میلیارد ریال است، آمار و اطلاعات مربوط به تسهیلات و تعهدات کلان و تسهیلات و تعهدات اشخاص مرتبط، پرداختی توسط هر یک از بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی را در پایان هر فصل پس از بررسی از طریق درج در پایگاه اطلاع‌رسانی خود در دسترس عموم قرار خواهد داد.

اطلاعات مربوط به تسهیلات و تعهدات کلان پرداختی توسط بانک‌های ملی ایران، خاورمیانه، صنعت و معدن و سرمایه و تسهیلات و تعهدات اشخاص مرتبط شبکه بانکی براساس «مصوبه شورای پول و اعتبار» در حال بررسی است و متعاقباً انتشار خواهد یافت.

برای دریافت بیشتر از جزئیات تسهیلات کلان جاری و تسهیلات کلان غیرجاری به آدرس اینترنتی https://www.cbi.ir/simplelist/23703.aspx مراجعه کنید. 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط