1401/04/15-19:30

قیمت جدید خودروها در بازار امروز 1401/04/15

 قیمت جدید خودروها در بازار امروز 1401/04/15

بررسی‌ها از بازار خودروی تهران امروز چهارشنبه 15 تیرماه حاکی از ثبات قیمت‌ها و عدم تغییر در یک ماه گذشته است.

به گزارش اکوفارس، واکاوی قیمت‌ها نشان می‌دهد نرخ‌ها در قیاس با یک ماه گذشته (از ۱۵ خرداد ماه تاکنون) با کمترین تغییر همراه بوده است.

در بازه زمانی یاد شده در حالی که افزایش نرخ ارز را نیز شاهد بودیم، اما در اکثر خودروهای داخلی و مونتاژی (به‌جز یکی دو خودرو) ثبات قیمت داشتیم.

ویژگی اصلی این روزهای بازار نبود خریدار و فروشنده است. البته فقط افرادی که نیازمند خودرو و مصرف‌کننده هستند اقدام به خرید می‌کنند.

این وضعیت رکود به‌جز ۱۰ روز ابتدایی سال که جنب و جوشی را در بازار خودرو شاهد بودیم، همچنان ادامه داشته است و حتی مطرح شدن موضوع واردات خودرو از سوی مسوولان نتوانسته تحرک خاصی در آن ایجاد کند.

براساس گزارش میدانی امروز در گروه سایپا، هر دستگاه پراید 111 مدل 99 صفر کیلومتر 205 میلیون تومان، پراید 131 مدل 99 حدود 186 میلیون تومان، کوئیک معمولی 212 میلیون تومان، کوئیک آر حدود 220 میلیون تومان و هر دستگاه شاهین 368 میلیون تومان ارزش‌گذاری شد.

در گروه ایران‌خودرو نیز هر دستگاه 206 تیپ 2 صفر کیلومتر 303 میلیون تومان، پژو پارس معمولی حدود 320 میلیون تومان، پژو پارس با موتور تی. یو ۵ حدود 373 میلیون تومان، تارا دنده‌ای 463 میلیون تومان، تارا اتوماتیک حدود 590 میلیون تومان و دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک حدود 508 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

در دسته مونتاژی‌ها نیز بدون تغییر خاصی در مقایسه با یک ماه گذشته هایما اس7 ایران‌خودرو حدود 960 میلیون تومان، جک اس5 جدید کرمان‌موتور حدود 1 میلیارد تومان، پژو 2008 ایران‌خودرو صفر کیلومتر یک میلیارد و 300 میلیون تومان، دیگنیتی گروه بهمن یک میلیارد و 450 میلیون تومان، فیدلیتی گروه بهمن یک میلیارد و 300 میلیون تومان (پنج نفره) و یک میلیارد و 340 میلیون تومان (هفت نفره) قیمت خورده است.
 

 

رشد ۳۰ تا ۵۰ درصدی قیمت‌ها در بازار خارجی‌ها

با این حال، در دسته خودروهای خارجی شرایط متفاوتی را در قیمت‌ها شاهد هستیم و هرچند همچون بازار داخلی‌ها و مونتاژی‌ها رکود عمیق مشاهده می‌شود، اما قیمت‌ها رشد نشان می‌دهد.

در این بازار، فروشنده واقعی بسیار کم بوده و قیمت‌ها نسبت به سه ماه پیش بین ۳۰ تا ۵۰ درصد رشد داشته است.

به‌طور مثال هر دستگاه سانتافه مدل ۲۰۱۷ کم‌کارکرد که سه ماه قبل ۱.۷ میلیارد تومان قیمت داشت، این روزها ۲.۴ میلیارد تومان قیمت‌گذاری می‌شود.

همچنین لکسوس ان. ایکس مدل ۲۰۱۷ صفر کیلومتر از چهار میلیارد تومان به ۵.۳ میلیارد تومان و هر دستگاه تیگوان مدل ۲۰۱۸ صفر کیلومتر از ۳.۱ میلیارد تومان به ۴.۲ میلیارد تومان افزایش داشته است.

به گفته فعالان بازار، گرچه مسوولان هر از گاهی از واردات خودرو و در حال انجام بودن ساز و کارهای آن خبر می‌دهند، اما گوش مردم و به‌ویژه واردکنندگان در چند سال گذشته از این حرف‌ها پُر شده و به همین دلیل تحرک خاصی را در بازار شاهد نیستیم.

* ایران جیب

نظرات

captcha

اخبار مرتبط