1401/04/15-23:38

ترکیه ۳۶۳ مهاجر افغانستانی را به کشورشان بازگرداند

۳۶۳ مهاجر افغانستانی که به صورت غیرقانونی وارد ترکیه شده بودند در ادامه برنامه مبارزه دولت آنکارا با ورود مهاجران غیرقانونی، به کشورشان بازگردانده شدند.

به گزارش ایرنا، رسانه های ترکیه امروز (چهارشنبه) اعلام کردند که دولت این کشور به دستگیری مهاجران غیرقانونی ادامه می دهد و در تازه ترین مورد ۳۶۳ مهاجر تبعه افغانستان به کشورشان بازگردانده شدند.

به گفته مقام های ترکیه، این مهاجران غیرقانونی پس از طی مراحل قانونی از «ادیرنه» به استانبول منتقل و از آنجا با هواپیما به افغانستان برگشت داده شدند.

ترکیه مبارزه با مهاجرت غیرقانونی را در اولویت برنامه های خود قرار داده و مهاجران پس از دستگیری در سراسر این کشور به‌طور موقت در مراکز مهاجرت استانی اسکان داده می شوند و از آنجا به کشورهای مبدا بازگردانده می شوند.

شنبه هفته جاری نیز مقام های استانداری «کوجاائلی» اعلام کردند که ۲۷۲ تبعه خارجی که به صورت غیرقانونی وارد خاک ترکیه شده بودند، شناسایی و پس از پایان مراحل اداری و قانونی در مرکز استرداد اتباع خارجی با پرواز چارتر به کشورهایشان بازگردانده شدند.

هفته گذشته هم، پلیس استان کوجاائلی ۱۳۶ شهروند افغانستانی را که به صورت غیرقانونی وارد این کشور شده بودند، با پرواز چارتر به افغانستان بازگرداند.

رسانه های ترکیه اعلام کردند که تلاش‌های فشرده آنکارا برای بازگرداندن مهاجران غیرقانونی به کشورهایشان ادامه دارد.

به‌ دنبال آغاز پروازها از ترکیه به افغانستان در ۲۷ ژانویه ۲۰۲۲، تاکنون حدود ۲۶ هزار مهاجر غیرقانونی افغان در سراسر ترکیه دستگیر و با پروازهای چارتر و عادی به کشورشان بازگردانده شده اند.

در همین حال، خبرگزاری «دید» افغانستان در اعتراض به این رویکرد آنکارا نوشت که اخراج مهاجران افغانستانی از ترکیه در حالی انجام می شود که این کشور مدعی پذیرش شمار زیادی از مهاجران بوده و درخواست هایی را برای دریافت کمک های مالی به نهادهای بین المللی و اتحادیه اروپا ارائه داده است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط