1401/04/16-12:38

تهدید بلاروس به حمله به لهستان

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بلاروس گفت کشورهای غربی باید درک کنند که واکنش مینسک به هر اقدام نظامی تحریک‌آمیز آنها، متناسب خواهد بود.

به گزارش فارس، بعد از اظهارات مقامات مینسک درباره حمله موشکی ناموفق اوکراین به خاک این کشور، ارتش بلاروس، لهستان را به حمله تهدید کرد.

ارتش بلاروس شامگاه چهارشنبه تهدید کرد که در صورت انجام شدن اقدام تحریک‌آمیز علیه این کشور، به زیرساخت‌‌های نظامی لهستان حمله خواهد کرد.

«روسلان کاسیگین» جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بلاروس گفت: «واشنگتن و بروکسل در واقع برای درگیری مسلحانه با مینسک و مسکو آماده می‌شوند، زیرا تهاجم سنتی ترکیبی دیگر نتیجه‌ای ندارد».

کاسیگین در مصاحبه با خبرگزاری «اسپوتنیک»، توضیح داد: «هدف واشنگتن بسیار روشن است؛ تحریک فرآیندهای مخرب در حوزه های سیاسی، اقتصادی و اطلاعاتی، تلاش‌های بی‌وقفه برای تغییر دولت فعلی به یک دولت تحت کنترل غرب و همچنین تبدیل کردن ما به ضمائم صرفاً مواد خام و تأمین‌کنندگان روشنفکر و نیروی کار ارزان».

وی خاطرنشان کرد که اکنون واشنگتن و متحدانش در تلاش هستند تا کانون‌های تنش ایجاد کنند و درگیری‌های نظامی محلی را در مجاورت مرزهای اتحادیه اروپا ایجاد کنند تا بعداً روسیه و بلاروس را به خود بکشانند.

به نوشته وبگاه شبکه «ریانووستی»، این مقام ارشد نظامی بلاروس اظهار داشت: «نمونه بارز اوکراین است، که از سال ۲۰۱۴ به طور تدریجی با تسلیحات پمپاژ شده است، به پرسنل نظامی آموزش داده شده است تا به طور خاص علیه روس‌ها بجنگند. متأسفانه، در مسیر مشابه، احساسات ضد روسی و برای مدتی ضد بلاروسی به طور محکم در ذهن شهروندان لهستان و کشورهای بالتیک جا افتاده است».

کاسیلین تهدید کرد که کشورهای غربی باید درک کنند که پاسخ بلاروس به هرگونه اقدام تحریک‌آمیز نظامی، متناسب و کافی خواهد بود.

به گفته وی، قلمرو لهستان و جمهوری‌های بالتیک در حال تبدیل شدن به محل آزمایشی است که در آن آمریکا قصد دارد درگیری را در اروپا علیه روسیه و متحدانش آغاز کند.

جانشین ستاد کل نیروهای مسلح بلاروس همچنین افزود: «به هر حال، این برنامه‌ها توسط فعالیت‌های آموزشی عملیاتی و رزمی در حال انجام نیز تأیید می‌شود که در چارچوب آن مسائل مربوط به انتقال نیروها، ایجاد گروه‌ها، استفاده از آنها و پشتیبانی همه جانبه دشمن علیه روسیه و بلاروس انجام می‌شود».

پیش از این، «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس با اشاره به حمله موشکی ناموفق اوکراین به خاک کشورش، نبرد بعدی در مبارزه برای تقسیم مجدد جهان را در آسیای مرکزی پیش‌بینی کرد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط