1401/04/16-14:24

نخست وزیر انگلیس استعفا می‌دهد

خبرها حاکی از استعفای نخست وزیر بریتانیا است.

به گزارش فرانس24؛ رسانه‌های انگلیسی اعلام کردند: بوریس جانسون امروز پنجشنبه از رهبری حزب محافظه‌کار استعفا می‌دهد. آنطور که بی‌بی‌سی اعلام کرده جانسون تا پاییز نخست وزیر می‌ماند.

کریس میسون، سردبیر سیاسی بی‌بی‌سی گزارش داد: بوریس جانسون امروز از رهبری محافظه‌کاران کناره‌گیری می‌کند – او تا پاییز به عنوان نخست‌وزیر ادامه خواهد داد. وی افزود که رقابت برای رهبری محافظه‌کاران در تابستان امسال برگزار خواهد شد و پیروز این رقابت تا اکتبر جایگزین جانسون خواهد شد.

از رسانه‌های انگلیس خبر رسیده که بوریس جانسون با «گراهام برادی» رئیس کمیته ویژه ۱۹۲۲ صحبت کرده و موافقت خود را برای استعفا از نخست‌وزیری اعلام کرده است.

بوریس جانسون در پی استعفای نزدیک به 50 نفر از اعضای حزب محافظه کار تحت فشار قرار گرفته است. این موج استعفاها در پی افشای یک مورد آزار جنسی یکی از اعضای دولت انگلیس و نیز پنهان‌کاری نخست وزیر در مورد شرکت در میهمانی‌های دوران کرونا شروع شد.

گفتنی است در روزهای گذشته کریس پینچر، از نمایندگان ارشد حزب محافظه‌کار در پارلمان انگلیس به آزار جنسی متهم شد. رسوایی اخیر اما پس از آن شدت گرفت که مشخص شد جانسون با وجود اطلاع از این اتهام‌ها، مقام پینچر را ارتقا داده بود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط