• خانه
  • بورس بانک و بیمه
1401/05/19-18:43

شاخص کل بیش از ۳ هزار واحد ریخت

 شاخص کل بیش از ۳ هزار واحد ریخت

شاخص کل بورس با اُفت ۳ هزار و ۴۷۳ واحد در تراز یک میلیون و ۴۴۸ هزار و ۴۶۹ واحد متوقف شد.

به گزارش اکوفارس، امروز چهار شنبه (۱۹ مرداد) شاخص کل بورس با رشد ۳۸۴ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۵۲ هزار و ۳۲۶ واحد قرار گرفت.. در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس با اُفت ۳ هزار و ۴۷۳ واحد در تراز یک میلیون و ۴۴۸ هزار و ۴۶۹ واحد متوقف شد.

آقای آراد پورکار تحلیلگر بازار سرمایه گفت:بازار امروز با حالت منفی کار خود را آغاز کرد که بخشی از این موضوع به سبب مسائل سیاسی بود، ولی اواخر بازار حقوقی‌ها حمایت خوبی از بازار داشتند همچنین کاهش نرخ دلار در بازار آزاد بر روند بازار اثر داشت.

در سالگرد ریزش بورس شاخص کل بیش از سه هزار واحد ریخت
ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم هزار و ۱۴۰ میلیارد تومان رسید. «فولاد»، «کگل» و «شستا» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «خساپا»، «فولاد» و «خگستر» سه نماد پر تراکنش بودند.

شاخص کل هم وزن هم با اُفت هزار و ۴۴۸ واحدی روی پله ۳۸۹ هزار و ۶۰۲ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۳ هزار و ۵۵۰ میلیارد سهم به ارزش هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان رسید.
 

شاخص فرابورس هم با رشد ۰.۶۱ واحد روی پله ۱۹ هزار و ۱۵۰ واحدی ایستاد. همچنین حجم معاملات امروز سهام در فرا بورس به تعداد هزار و ۱۰ میلیارد سهم به ارزش ۳۷۹ میلیارد تومان رسید

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل فرابورس

نماد‌های بپاس، اتکای و فزر به ترتیب با ۵۲.۷۳، ۵.۳۷ و ۲.۱۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های زاگرس، شراز و خدیزل به ترتیب با ۵۲.۷۳، ۵.۳۷ و ۲.۱۸ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیرگذار در شاخص کل بورس

نماد‌های فولاد، فارس و وبانک به ترتیب با ۸۴۰.۸۲، ۳۸۸.۲۸ و ۳۱۷.۰۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های کگل، شستا و خودرو به ترتیب با ۴۷۵.۹۳، ۴۷۵.۸۳ و ۴۷۰.۵۹ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعتی بورس

امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۲۸۸ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین «فلزات اساسی» و «فرآورده نفتی» در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های وپترو، فتوال و خچرخش بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های های غاذر، شفن و کمنگنز بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

سهام شرکت‌های زگلدشت، اتکای و کایزد بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت نطرین، تلیسه و وگستر بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های فردا، افران و همای و بیشترین عرضه فروش را نماد‌های همای، فردا و فیروزا در بورس ایران داشتند.

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های ثبات، اعتماد، آوند بیشترین عرضه فروش را نماد‌های اراد ۱۰۷، اراد ۱۰۹ و اراد ۴۲ در بورس ایران داشتند.

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های میدکو ۲، کمند و افران بیشترین ارزش معامله و نماد‌های شستا، خساپا و خودرو بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

نماد‌های اراد ۸۷۴، اراد ۸۶۴ و اخزا ۰۱۱۴ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های دی، کوثر ۲ و سپیدما ۲ بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

* باشگاه خبرنگاران

نظرات

captcha

اخبار مرتبط