1401/05/20-16:52

فراخوان برگزاری تظاهرات در نزدیکی منطقه سبز بغداد در روز جمعه

چارچوب هماهنگی شیعیان عراق و جریان صدر امروز (پنجشنبه) دستورالعمل‌های جدیدی را به طرفداران خود برای برگزاری تظاهراتی در مناطق مرکزی و جنوبی عراق صادر کردند.

به گزارش شفق نیوز، "کمیته سازماندهی تظاهرات برای دفاع از مشروعیت و محافظت از موسسات دولتی" وابسته به چارچوب هماهنگی شیعیان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، موعد برگزاری تظاهرات مردمی "الشعب یحمی الدولة" (ملت حامی دولت است) فردا جمعه ۱۲ اوت رأس ساعت ۵ عصر (به وقت محلی) در نزدیکی منطقه سبز بغداد است.

در این بیانیه از تمامی شهروندان عراقی دوستدار وطن و دولت خواسته شده است که مشارکت فعال داشته باشند و به سازمان‌های دولتی به‌ ویژه دستگاه‌های قانونگذاری و قضایی احترام گذاشته و مانع آشوب و هرج و مرج و ایجاد ناامنی و اخلال در برقراری صلح جامعه شوند.

در این بیانیه ضمن اشاره به درخواست مسالمت‌آمیز برای تشکیل یک دولت ملی و خدمات‌رسان که از درد و رنج مردم از گرانی، کمبود آب و قطع برق بکاهد، بودجه لازم برای مهیا کردن فرصت‌های شغلی و کم کردن آمار بیکاری و فقر را تصویب کند، مسؤولیت پروژه بندر بزرگ "فاو" و سایر پروژهای مشابه را بر عهده بگیرد، نقش واقعی در کمک به کشاورزان ایفا و از طریق نقش شفاف و نظارت مالی با فساد مقابله کند، از طرفداران چارچوب هماهنگی شیعیان خواسته شده است به دستورالعمل‌های این کمیته و عدم تجاوز به اموال و دارایی‌های عمومی و خصوصی پایبند باشند و با نیروهای امنیتی عراق همکاری داشته باشند.

علی‌رغم گذشت حدود ۱۰ ماه از برگزاری انتخابات پارلمانی عراق، اما احزاب و جریان‌های سیاسی این کشور موفق به توافق برای تعیین رئیس جمهور و نخست‌وزیر نشده‌اند و گزینه انحلال پارلمان تازه تشکیل شده و برگزاری مجدد انتخابات پس از تظاهرات و ناآرامی‌های روزهای اخیر در بغداد به عنوان گزینه جدی برای خارج کردن عراق از بن‌بست سیاسی مطرح شده است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط