1401/05/21-14:53

استان «کرمان جنوبی» تشکیل و «جازموریان» شهرستان می شود

رئیسی اعلام کرد: استان جنوبی کرمان تشکیل خواهد شد.

به گزارش شفقنا، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در جمع اقشار مختلف مردم جنوب کرمان در مصلای شهر جیرفت اظهار داشت: این موضوع بارها مطرح شده اما اجرای آن با تاخیر مواجه بوده است. این موضوع با توجه به مطالعات و ظرفیت هایی که در جنوب استان وجود دارد حتما در دستور است.

وی در ادامه با اشاره به درخواست ها برای حل مشکل کارگران شرکت معادن فاریاب(معدن آسمینون واقع در شهرستان منوجان) گفت: خلع ید(بهره بردار)  انجام شده و بزودی این معادن به افراد اهل واگذار خواهد شد، لذا نگرانی عزیزان مرتفع می شود.

رئیس جمهور تاکید کرد: یک کار تحولی و انقلابی در معادن کرمان لازم است انجام شود.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت های کشاورزی در جنوب استان کرمان گفت: زمین حاصلخیز جنوب استان کرمان باید با الگوی مناسب کشت برای خودکفایی در تولید کالاهای اساسی کشور و استقلال کشاورزی ایران اسلامی به کار گرفته شود.

آقای رئیسی افزود: از جیرفتی ها و مردم جنوب کرمان می خواهم در استقلال و خودکفایی کشور در کالاهای اساسی و کشت مناسب با لحاظ منافع و مشوق هایی برای کشاورزان، به استقلال کشاورزی کشور کمک کنند.

وی همچنین با اشاره به خسارت های سیل در جنوب کرمان گفت که احداث سیل بند جیرفت و دیگر آب بندها ضرورت دارد که در مصوبات سفر به طور جدی دنبال می شود.

جازموریان شهرستان می شود

آقای رئیسی پیش از ظهر جمعه در جمع مردم کروچان، شهرستان شدن جازموریان را اعلام کرد و گفت: با تخصیص اعتبارات و استقرار ادارات وزیر ساختهای لازم، خدمت رسانی در این منطقه محروم تسهیل می‌شود.

وی بیان کرد: بررسی‌ها و کارهای مقدماتی این مساله در استان انجام شده است و استاندار کرمان هم در این خصوص نظر مساعد دارد.

رئیس جمهور بیان کرد: در وزارت کشور شهرستان شدن جازموریان قطعی و در کمیسیون تقسیمات کشوری تصویب شده است. مقدمات این کار در دولت به سرعت پی گیری خواهد شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط