1401/05/22-08:45

۷۷ نفر بر اثر جاری شدن سیل در یمن کشته شدند

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در یمن اعلام کرد بر اثر جاری شدن سیل در این کشور در ۲ هفته گذشته ۷۷ نفر کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، در گزارش دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در یمن آمده است، بر اثر جاری شدن سیل در ۸۵ شهرستان در ۱۶ استان یمن، ۷۷ نفر از جمله شماری کودک کشته شدند.

در این گزارش همچنین آمده است که این افراد طی ۲۸ جولای تا ۱۰ آگوست (۶ تا ۱۹ مرداد) جان خود را بر اثر وقوع سیل از دست داده‌اند.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در یمن افزوده است: ۳۵ هزار خانواده یمنی از وقوع بارش‌های شدید باران و جاری شدن سیل خسارت دیدند که بیشتر آنها از آوارگان یمنی هستند.

پیشتر و بنا به گزارش منابع یمنی، بر اثر سیل ناشی از بارش شدید باران در استان‌های صنعا، ذمار و اب یمن، ۲۰ نفر از جمله یک خانواده ۱۱ نفره شامل ۴ کودک جان خود را از دست داده و به شماری از منازل مسکونی نیز در این مناطق خسارت وارد شده بود.

بر اساس پیش بینی وضعیت آب و هوا، بارش‌های شدید در یمن تا ۲۰ آگوست (۲۷ مرداد) ادامه خواهد داشت.

این در حالی است که عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد و اکنون این کشور در محاصره همه جانبه ائتلاف سعودی قرار دارد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط