1401/05/27-23:56

لولا داسیلوا، پیروز انتخابات برزیل خواهد بود

تازه‌ترین نظرسنجی‌ها در برزیل نشان می‌دهد رئیس‌جمهور چپ‌گرا و ضدآمریکایی این کشور همچنان پیشتاز است و می‌تواند در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور در دهم مهر، پیروز شود.

به گزارش وب‌سایت شبکه تله‌سور، تازه‌ترین نظرسنجی‌های سراسری در برزیل نشان می‌دهد که «لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا» رئیس‌جمهور پیشین برزیل همچنان با اختلاف زیاد پیش‌تاز انتخابات است و می‌تواند در دور اول برنده نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور در دوم اکتبر (دهم مهر) شود.

نتایج نظرسنجی مشترک مؤسسه نظرسنجی Quaest و شرکت مشورتی «بانکو جِنیال» روز چهارشنبه منتشر شد که نشان می‌دهد داسیلوا با کسب ۴۵ درصد آرای افراد شرکت‌کننده در این نظرسنجی، همچنان پیشتاز است و بعد از او نیز «ژائیر بولسونارو» رئیس‌جمهوری فعلی و مستقر برزیل با کسب ۳۳ درصد آرا در مقام دوم قرار دارد.

این دو مؤسسه دو هفته پیش نیز یک نظرسنجی سراسری در برزیل انجام دادند که داسیلوا با ۴۴ درصد آرا نفر اول و بولسونارو با ۳۲ درصد آرا در مقام دوم قرار داشت.

به نوشته وب‌سایت شبکه «تله‌سور»، داسیلوا بعد از آن همچنان پیشتازی ۱۲ درصدی خود را حفظ کرده که در این مدت دولت بولسونارو، اجرای کمک‌های اجتماعی مانند کوپن گاز و گازوئیل و همچنین پرداخت دست‌مزدهای معوقه و مزایای دیگر را آغاز کرده است.

بر اساس نتایج این نظرسنجی از آنجایی که داسیلوا تاکنون نسبت به سایر نامزدها (۴۲ تا ۴۵ درصد آرا) عملکرد بهتری داشته، در دور اول برنده انتخابات ریاست‌جمهوری خواهد شد.

لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، با گرایش‌ها و اندیشه‌های چپ از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱ رئیس‌جمهور برزیل بود و پایگاه اجتماعی آرای او بیشتر طبقات پایین و افراد کم‌برخوردار است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط