1400/05/12-11:00

تداوم بارش باران و وزش باد شدید در برخی استان‌ها تا فردا

کارشناس سازمان هواشناسی از باران های موقتی همراه با بادهای شدید موقتی در شمال غرب، جنوب شرق، دامنه های البرز و زاگرس مرکزی طی امروز و فردا خبر داد.

«فریبا گودرزی» روز سه شنبه درباره وضعیت جوی کشور به ایرنا، افزود: امروز در برخی از نقاط استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، لرستان، قزوین، اصفهان، یزد، قم، البرز، تهران، سمنان، گیلان، مازندران، گلستان، سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری برای ساعت‌های بعدازظهر و اوایل شب، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود که در مناطق مستعد احتمال خیزش گردوخاک وجود دارد.

گودرزی ادامه داد: برای فردا (چهارشنبه) در استان‌های مازندران، بلندی‌های گلستان، ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان، و بلندی‌های زاگرس مرکزی و برخی از نقاط استان‌های یزد، اصفهان، کرمان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش بادهای شدید موقتی، رخ می‌دهد.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، بارش ها در جنوب کشور در سیستان و بلوچستان خواهد بود.

وی افزود: از پنجشنبه تا شنبه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی شده است.

گودرزی اضافه کرد: بعد از بارش باران برای چند روز آینده در برخی از نقاط شمال‌شرق و شرق و مرکز کشور، خیزش گردوخاک و طوفان شن به ویژه در منطقه زابل، خراسان‌جنوبی، سمنان، تهران، اصفهان، قم و مرکزی رخ می‌دهد که سبب کاهش دید در جاده‌های مواصلاتی این منطقه خواهد شد.

وی گفت: همچنین طی این مدت، شرق دریای‌عمان مواج و متلاطم است.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: تهران امروز با افزایش ابر و گاهی وزش باد شدید همراه است و رگبار و رعدوبرق در نیمه شمالی استان رخ‌ می‌دهد. بیشینه دما برای مهرآباد ۳۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی شده است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط