1401/07/13-14:28

انفجار یکی از موشک‌های کره جنوبی در جریان رزمایش

در جریان رزمایش مشترک با آمریکا، یک موشک بالستیک کره جنوبی به دلیل اختلال در عملکرد پس از برخورد به یک پایگاه نظامی در شرق این کشور منفجر و موجب هراس و وحشت ساکنین منطقه شد.

به گزارش آسوشیتدپرس، در پی آزمایش‌های موشکی کره شمالی در روزهای اخیر بر فراز ژاپن، کره جنوبی و آمریکا  در پاسخ به این تهدیدات، چهار موشک زمین به زمین را به سمت دریای ژاپن شلیک کردند.

انفجار این موشک و آتش‌سوزی پس از آن، ساکنان شهر ساحلی گانگ‌ نئونگ در شرق کره جنوبی را که پیش از این نیز بر اثر آزمایش‌های تسلیحاتی کره شمالی احساس ناامنی می‌کردند، گیج و وحشت‌زده کرد.

بنابراین گزارش، مقام‌های نظامی و دولتی کره جنوبی تا ساعت‌ها پس از وقوع این انفجار توضیحی به مردم ارائه نکردند و همین امر مردم این منطقه را نسبت به احتمال حمله کره شمالی، هراسان کرده بود.

به گفته رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی، این انفجار بر اثر سقوط یک موشک کوتاه برد هیومو-۲ در یک پایگاه نیروی هوایی در حومه این شهر رخ داده و هیچ آسیبی به زیرساخت‌های شهری وارد نکرده است.

نماینده شهر گانگ‌ نئونگ در پارلمان کره جنوبی در صفحه خود در فیس بوک نوشت:سامانه‌های تسلیحاتی که با پول مالیات‌دهندگان ساخته می‌شود، جان مردم خودمان را تهدید می‌کند.

وی در ادامه پیام خود از ارتش این کشور برای خودداری از صدور بیانیه در این مورد انتقاد کرد.

بر اساس این گزارش، ارتش کره جنوبی ساعاتی پس از آن که کاربران اینترنت ویدئوهایی از این انفجار را در شبکه های اجتماعی منتشر کردند به نقص در عملکرد موشک اعتراف  و گفت که در حال بررسی علت "پرواز غیرعادی" این موشک است.

موشک هیومو-۲ ساخت کشور کره جنوبی، برای استفاده در حمله‌های پیشگیرانه و تلافی جویانه علیه کره شمالی است. 

به گزارش آسوشیتدپرس، پرتاب موفقیت‌آمیز موشک بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای توسط کره شمالی ساعت‌ها قبل از این رزمایش، تحریک‌آمیزترین نمایش تسلیحاتی این کشور از سال ۲۰۱۷ و پنجمین دور آزمایش موشکی این کشور در ۱۰ روز گذشته بود. برد این موشک به جزیره گوام که مقر یکی از بزرگترین تاسیسات نظامی آمریکا در آسیا است، می‌رسد.

همچنین کره شمالی در سال ۲۰۱۷ موشک‌هایی را آزمایش کرد که قادر به اصابت به هدف در خاک آمریکا بودند.

به دنبال آخرین آزمایش‌های موشکی کره شمالی،‌آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلبانی، نروژ و ایرلند خواستار برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل شدند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط