1401/11/09-23:33

زلنسکی بر پیروزی اوکراین در سالجاری تاکید کرد

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین پس از بررسی آخرین وضعیت جنگ در جلسه ستاد فرماندهی ارتش این کشور گفت: سال ۲۰۲۳ سال پیروزی ما خواهد بود.

به گزارش ایرنا، رسانه‌های اوکراین نوشتند، سرویس اطلاعاتی اوکراین روز یکشنبه در جلسه ستاد فرماندهی ارتش این کشور گزارشی از اقدامات احتمالی روسیه علیه اوکراین در آینده نزدیک ارائه کرد و فرماندهان ارتش نیز وضعیت نیروهای نظامی این کشور در جبهه‌های مختلف جنگ، به ویژه در جبهه دونتسک و جنوب اوکراین را بررسی کردند.

فرماندهان ارتش اوکراین همچنین تسلیحات، تجهیزات نظامی و مهمات مورد نیاز برای عملیات‌های برنامه‌ریزی شده در سال ۲۰۲۳ و تعمیر و تولید این تجهیزات در داخل اوکراین را مورد بحث قرار دادند.

زلنسکی در این جلسیه تاکید کرد که سال ۲۰۲۳ باید سال پیروزی اوکراین باشد.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه سال ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

سه روز پس از آن یعنی پنجشنبه پنجم اسفند سال ۱۴۰۰، پوتین عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد و این جنگ همچنان ادامه دارد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط