1401/12/01-14:57

گوشت ۵۰۰ هزار تومانی معیار قیمت‌گذاری نیست

 گوشت ۵۰۰ هزار تومانی معیار قیمت‌گذاری نیست

اخیرا خبرهایی مبنی بر فروش گوشت با قیمت هر کیلو ۵۰۰ هزار تومان منتشر شده است. مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور می گوید که عکس منتشر شده در خصوص گوشت ۵۰۰ هزار تومانی مربوط به گوشت قطعه بندی شده و درجه یک بوده و معیار قیمت گذاری نیست و باید برای تعیین قیمت گوشت به شقه آن توجه کرد.

به گزارش اکوفارس، افشین صدر دادرس در گفت وگو با ایسنا در پاسخ به اینکه آیا قیمت دام زنده در روزهای اخیر افزایش یافته است یا خیر، گفت : به دلیل افزایش تقاضا  در روزهای پایانی سال قیمت دام زنده از  کیلویی ۱۳۵ هزار تومان در ابتدای بهمن ماه به کیلویی ۱۴۰ هزار تومان رسیده است.

وی در پاسخ به چرایی افزایش قیمت گوشت قرمز و خبرهای منتشر شده در خصوص فروش گوشت کیلویی ۵۰۰ هزار تومان نیز گفت: گوشت کیلویی ۵۰۰ هزار تومان معیار و ملاک قیمت‌گذاری نیست. عکسی که اخیرا در این رابطه منتشر شده گوشت خورشتی درجه یک است و معیار ما برای تعیین قیمت گوشت باید قیمت لاشه یا شقه باشد.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور افزود: وقتی لاشه را  قطعه بندی می کنند برحسب ضایعاتی که از آن خارج می شود قیمت آن تغییر می‌کند. بنابراین اگر می‌خواهیم برای تعیین قیمت گوشت شاخص داشته باشیم باید به جای گوشت قطعه بندی شده  به لاشه آن توجه کنیم.

وی تصریح کرد: افزایش قیمت دام قطعا روی قیمت گوشت تاثیر گذار است اما این سو استفاده‌هایی که برخی افراد در بازار گوشت می‌کنند اثرات بیشتر از قیمت دام زنده دارد.

دادرس در پایان گفت: متاسفانه برخی افراد در بازار گوشت حباب ایجاد می‌کنند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط