1402/03/17-15:52

آتش‌سوزی در جنگل‌های کانادا، آمریکا را خاکستری کرد

در پی وقوع صدها آتش‌سوزی در جنگل‌های کانادا منطقه وسیعی از ایالات متحده در انبوهی از دود غلیظ فرورفت و میلیون‌ها نفر مجبور به تنفس هوای ناسالم شدند.

به گزارش فارس، آتش‌سوزی‌های گسترده در کانادا که ناشی از گرم شدن شدید هوا بوده است و متعاقب آن پخش شدن دود بسیار غلیظ در هوا موجب شده است که منطقه وسیعی از آمریکای شمالی آلوده شده و میلیون‌ها نفر مجبور به تنفس هوای ناسالم شوند.

شبکه «ای بی سی نیوز» در این خصوص گزارش کرد، آتش‌سوزی‌های جنگل‌ در کانادا همچنان مجب شده است که شرایط آب و هوایی نامساعدی در ایالات متحده به وجود آید و دود غلیظ ناشی از آتش‌سوزی‌ها به سمت جنوب در حرکت است.

آسمان‌های کدر با دید بسیار وضعیت و کیفیت نامساعد هوا در اکثر بخش‌های شمال شرقی و میانه غربی و حتی بخشی مناطق جنوبی ایالات متحده آمریکا همچون کارولینا مشهود است.

طبق این گزارش، هشدارهای کیفیت نامساعد هوا در 17 ایالت آمریکا و در شهرهایی چون بالتیمور، بوستون، میناپلیس، رالی و سنت‌ لوئیس صادر شده است.

توده‌های دود در حال حاضر در امتداد ساحل شرقی آمریکا گسترش یافته است و آسمان دره اوهایو کاملاً آغشته به دود شده است.

بر اساس این گزارش، کیفیت هوا در حال حاضر برای میلیون‌ها ساکن «ناسالم» تلقی می‌شود. با این رتبه‌بندی‌ها، همه افراد، نه فقط گروه‌های حساس، باید زمان حضور در فضای باز را محدود کنند.

گزارش‌های محلی نشان می‌دهد که یک منطقه بسیار متراکم از دود بر فراز ایالت نیویورک به زودی سراسر شمال نیوجرسی، شهر نیویورک و جنوب نیوانگلند را فرا خواهد گرفت.

نقشه «ایرناو»، وب‌سایتی که داده‌های مربوط به کیفیت آب و هوا را نمایش می‌دهد، گزارش داده که شهرهای بزرگ با ناسالم‌ترین شرایط آب و هوایی شامل شهرک نیویورک، آلبانی و سینسیناتی می‌شوند.

پیش بینی‌های آب‌و هوایی همچنین نشان می‌دهد که توده بزرگ و فشرده‌ای از دود همچنین بخش‌هایی از شمال شرقی ایالات متحده را فراخواهد گرفت.

دود غلیظ ناشی از آتش‌سوزی جنگل‌ها در کبک است که در آن بیش از 160 آتش‌سوزی در جنگل‌ها همچنان فعال است. برخی از آتش‌سوزی‌های این منطقه در نتیجه وقوع رعد و برق به وجود آمده است.

بر اساس گزارش شبکه سی تی وی، شدت آتش‌سوزی‌ها از ظرفیت بمب‌افکن‌های آب فراتر رفته است و آتش‌نشان‌ها در حال حاضر قادر به کنترل آتش‌سوزی‌ها نیستند. آتش‌نشان‌های دیگر ایالات کانادا نیز قادر به کمک کردن به مسئولان کبک نیستند زیرا خود درگیر مهار آتش‌سوزی‌های دیگر هستند اما آمار و ارقام نشان می‌دهد که 200 آتش‌نشان در حال حاضر از فرانسه و ایالات متحده به سمت کبک در حرکت هستند.

مسئولان محلی می‌گویند که شمار آتش‌سوزی‌ها در کانادا به 400 مورد افزایش یافته است و به نظر نمی‌رسد که ظرف روزهای آینده، اوضاع بهبود پیدا کند.

ایالات شمالی ایالات متحده آمریکا از زمان شروع آتش‌سوزی‌های طبیعی در اواسط ماه می، با انتقال انبوهی از دود به این مناطق مواجه بودند. مقام‌های آمریکایی هشدارهای کیفیت پایین آب و هوایی را برای مونتانا، بخش‌هایی از آیداهو، کلرادو و آریزونا به واسطه آتش‌سوزی‌های جنگلی در غرب کانادا صادر کرده‌اند.

از طرف دیگر، شبکه «بی بی سی» نیز در این رابطه گزارش کرد که سازمان محیط زیست کانادا روز گذشته (سه‌شنبه) شدیدترین هشدار آب و هوایی را برای اتاوا صادر کرد و گفت که کیفیت هوای پایتخت با خطرات بالا برای سلامت مردم همراه است.

طبق این گزارش، مقام‌های ایالات متحده برای بوستون، پیتزبورگ و واشنگتن دی سی هشدار کیفیت پایین آب و هوایی صادر کردند. شدت آلودگی ناشی از پخش شدن دود غلیظ در آمریکا به اندازه‌ای بود که روز گذشته، آسمان شهر نیویورک صبح روز سه‌شنبه به رنگ نارنجی درآمده بود.

بر اساس این گزارش، کانادا امسال بیش از سال‌های گذشته شاهد آتش‌سوزی‌های طبیعی بوده است و پیش‌بینی‌های هواشناسی نشان می‌دهد که تداوم هوای خشک و گرم تا آخر تابستان موجب می‌شود که احتمالاً این کشور با بدترین آتش‌سوزی‌ها در تاریخ خود مواجه شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط