1402/03/20-16:13

عراق سومین صادرکننده بزرگ نفت به امریکا

اداره اطلاعات انرژی امریکا اعلام کرد صادرات نفت عراق به این کشور طی هفته گذشته افزایش یافت تا پس از کانادا و مکزیک در جایگاه سوم بزرگترین صادرکننده نفت به امریکا قرار گیرد، این در حالی است که عربستان در میان ده صادرکننده بزرگ نفت به امریکا در رتبه آخر قرار گرفته است.

به گزارش آن نیوز ، دولت آمریکا در گزارشی اعلام کرد میانگین واردات نفت خام در هفته گذشته از 9 کشور به 5 میلیون و 297 هزار بشکه در روز رسید که نسبت به هفته قبل که 5 میلیون و 106 هزار بشکه در روز بود 191 هزار بشکه در روز افزایش داشت.

بر این اساس، صادرات نفت عراق به امریکا در هفته گذشته به طور متوسط ​​430 هزار بشکه در روز بود که نسبت به هفته قبل 282 هزار بشکه افزایش داشت، متوسط صادرات نفت عراق به امریکا در هفته گذشته ​​148 هزار بشکه در روز بوده است، از همین روی عراق رتبه سوم را به عنوان بزرگترین صادرکننده نفت به آمریکا در هفته گذشته به خود اختصاص داده است.

همچنین بیشتر واردات نفتی امریکا در هفته گذشته از کانادا با 3.504 میلیون بشکه در روز و پس از آن مکزیک با میانگین 647 هزار بشکه در روز بوده است،  اکوادور هم به طور متوسط 218 هزار بشکه در روز و نیجریه هم 144 هزار بشکه به امریکا صادرات نفتی داشته اند.

بر اساس آمار اداره انرژی امریکا، میزان واردات نفت خام این کشور از کلمبیا به طور متوسط ​​127 هزار بشکه در روز، از لیبی با  90 هزار بشکه، از برزیل با 71 هزار بشکه و از عربستان به طور متوسط ​​66 هزار بشکه نفت بوده است همچنین امریکا هیچ واردات نفتی از روسیه نداشته است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط