1402/03/20-23:55

معرفی ۵ رژیم لاغری عجیب و خطرناک

شاید مصرف دائم میوه، سبزیجات و نوشیدن مقدار زیادی آب به منظور کاهش وزن، افراد بسیاری را کلافه کند و آنها را به سوی امتحان کردن رژیم‌های هیجان‌انگیزتر سوق دهد! اما لازم است بدانید برای کاهش وزن سالم و کم‌خطر، بهترین گزینه همین است که به روش‌های ساده و تأییدشده پایبند باشید و از رژیم‌های غذایی خطرناک اجتناب کنید.

رژیم غذایی سالم در واقع یک رژیم متعادل است؛ در این میان، انواعی از رژیم‌های غذایی ناسالم هم وجود دارد که گاهی افراد برای اینکه زودتر از حد معمول به نتیجه دلخواهشان برسند، به این رژیم‌های خطرناک روی می‌آورند.

در ادامه با چند نمونه از این رژیم‌های عجیب و ناسالم آشنا خواهید شد.

۱) رژیم غذایی گرگینه

رژیم غذایی گرگینه بدین صورت است که باید یک روز کامل در وسط ماه یا اول ماه جدید روزه بگیرید تا بدن را از سموم پاکسازی کنید. در این رژیم فقط خوردن فقط آب و آب میوه و سبزیجات طی این ۲۴ ساعت (ماه کامل یا ماه نو) مجاز است. طبق گفته کارشناسان، هیچ تضمینی برای کاهش وزن اصولی در این رژیم وجود ندارد؛ چرا که ممکن است در کوتاه‌مدت مقداری وزن کم کنید اما این کاهش وزن موقتی است و به سرعت به شرایط سابق باز خواهید گشت.

۲) رژیم غذایی پنج لقمه‌ای

تمرکز این رژیم غذایی بر روی حذف وعده صبحانه است و خوردن فقط ۵ لقمه غذا برای وعده ناهار و ۵ لقمه به عنوان وعده شام را مجاز می‌داند. مصرف هر ماده غذایی در وعده‌های ناهار و شام آزاد است، به شرطی که در هر وعده تنها پنج لقمه غذا خورده شود.

کالری دریافتی در این رژیم به شدت پایین است، ولی این رژیم عملکرد طبیعی بدن را به هم می‌زند و از تپش قلب گرفته تا تضعیف سیستم ایمنی را در بر دارد.

۳) رژیم غذایی توپ پنبه

در این رژیم خطرناک، به جای غذا خوردن، پنج تکه پنبه آغشته به مایعات یا انواع آب میوه و اسموتی را به عنوان غذا می‌خورید تا احساس سیری کنید! گفته می‌شود هدف از این رژیم، گول زدن معده و ایجاد احساس سیری و در عین حال کاهش کالری دریافتی است.

اما این روش لاغری بسیار خطرناک است؛ تکه‌های پنبه‌ نه‌تنها حاوی مواد شیمیایی خطرناک هستند، بلکه به گفته کارشناسان، خوردن آن‌ها می‌تواند به‌شدت مجرای روده شما را مسدود کند و خطر مرگ را در بر داشته باشد.

۴) رژیم غذایی زیبای خفته

در این رژیم لاغری، افراد برای این که هیچ کالری‌ای دریافت نکنند و وسوسه خوردن هم نداشته باشند، به کمک قرص‌ها و داروهای آرامبخش و خواب‌آور، روزانه ۱۰ الی ۲۰ ساعت می‌خوابند. یکی از عوارض جانبی این رژیم خطرناک، اعتیاد به این داروهاست که مضرات زیادی به همراه دارد.

سردرد، توهم دیداری و شنوایی، از دست دادن تعادل، اختلال در عملکرد شناختی، نوسانات خلقی و اختلالات خواب از دیگر عوارض رژیم زیبای خفته هستند.

۵) رژیم غذایی HCG

اگر تمایل دارید به سنگ کیسه صفرا، ضربان قلب نامنظم، افسردگی و خستگی مزمن دچار شوید، رژیم HCG را امتحان کنید! سازمان غذا و داروی امریکا توصیه می‌کند که به هیچ وجه از رژیم HCG برای کاهش وزن استفاده نکنید، چرا که بدن را در معرض خطر مشکلات جدی قرار می‌دهد.

HCG نوعی هورمون بارداری است که در رژیم مذکور مورد استفاده قرار می‌گیرد. این رژیم ترکیبی از هورمون‌تراپی و پیروی از یک برنامه غذایی مشخص است که در آن مجاز به دریافت روزانه ۵۰۰ تا ۸۰۰ کالری هستید. این رژیم محدودیت غذایی دارد و خوردن لبنیات در آن ممنوع است.

منابع: bestlifeonline ، eatthis

نظرات

captcha

اخبار مرتبط