1402/04/18-13:19

۵۳ هزار میلیارد تومان محکومیت مرغداران

۵۳ هزار میلیارد تومان محکومیت مرغداران

معاون نظارت و بازرسی سازمان تعزیرات کل کشور از محکومیت ۵۳ هزار میلیارد تومانی مرغداران به‌دلیل تخلف عرضه خارج از شبکه خبر داد و گفت که با متخلفان و گران فروشان برخورد می‌شود.

به گزارش اکوفارس به نقل از ایرنا، «احمد جعفری‌نسب» در گفت‌وگویی درباره افزایش قیمت مرغ در بازار، اظهار داشت: در بحث مرغ و نهاده‌های دامی وقتی زنجیره تامین دچار اشکال است گران‌فروشی رخ می‌دهد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان تعزیرات کل کشور با بیان اینکه مرغدار وقتی نهاده را از بازار آزاد می خرد زنجیره تامین با مشکل مواجه می شود، خاطرنشان‌کرد: در فاصله بین مرغداری تا کشتارگاه و توزیع در بازار تخلف رخ می دهد و به دلیل عرضه در خارج از شبکه قیمت مرغ افزایش می یابد و بالاتر از قیمت مصوب به دست مصرف کننده می رسد.

وی اظهار داشت: مرغدار موظف است در مقابل دریافت نهاده های دامی، مرغ تولیدی را در اختیار زنجیره قرار دهد و مرغدار باید برای فروش از دامپزشکی مجوز حمل بگیرد. مرغدار باید گوشت تولیدی را در شبکه ای که برایش تعریف شده بفروشد. اگر جهاد کشاورزی نظارت را خوب انجام ندهد و منجر به عرضه خارج از شبکه بشود، تخلف کرده است.

جعفری خاطرنشان‌کرد: تعزیرات در شبکه توزیع هیچ دخالتی ندارد و نمی‌تواند در این مراحل به موضوع ورود کند. سازمان تعزیرات گشت در بازار مرغ دارد و با تخلفات این حوزه برخورد می کند. البته ما فقط با مرغدار برخورد نمی کنیم بلکه با خرده فروش ها و غیره هم برخورد می کنیم.

معاون نظارت و بازرسی سازمان تعزیرات کل کشور گفت: تا زمانی که نظارت ارگان های مسوول اتفاق نیفتد و دستگاه های نظارتی به وظایف خود عمل نکنند، این تخلفات تمام نمی‌شود.

این مقام مسوول با بیان اینکه دلالان زائد نباید در زنجیره تولید مرغ حضور داشته باشند، تصریح‌کرد: سازمان تعزیرات در بحث عرضه خارج از شبکه، احتکار، بازار خرده فروشی عرضه مرغ ورود می کند.

وی افزود: تلاش می کنیم عرضه مرغ به قیمت مصوب برسد و با متخلفان به صورت قانونی برخورد خواهیم کرد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط