1402/04/23-15:32

واکنش وزیر جهاد به لغو نشدن واردات برنج

 واکنش وزیر جهاد به لغو نشدن واردات برنج

وزیر جهاد کشاروزی در واکنش به سؤالی درباره لغو نشدن واردات برنج گفت: دولت هر تصمیمی در خصوص واردات و صادرات بگید به نفع تولیدکننده خواهد بود.

به گزارش اکوفارس، محمدعلی نیکبخت وزیر جهادکشاورزی ظهر امروز در حاشیه بازدید از پروژه آبزی پروری در چایجان چابکسر در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت آبزی‌پرور در اقتصاد کشور اظهار کرد: پرورش ماهی در کشور به ویژه جنوب و شمال یکی از ظرفیت‌های بی‌نظیر در حوزه سرمایه‌گذاری برای اشتغالزایی و تولید مورد توجه است.

وی با تأکید بر لزوم بهره‌گیری بهتر از ظرفیت تولیدات آبزی پروری برای اقتصاد کشور افزود: ان‌شاءالله بتوان از این ظرفیت برای تقویت بنیه اقتصادی صیادان هم بهره گرفت.

وزیر جهاد کشاورزی در خصوص نگرانی کشاورزان شمال کشور از لغو واردات برنج گفت: ما تصمیمی نخواهیم گرفت که تأثیر منفی در تولید و زندگی تولیدکننده داشته باشد حتما بررسی می‌کنیم.

وی با اشاره به نگاه حمایتی دولت از تولید و تولیدکننده افزود: مطمئناً دولت  هر تصمیمی در حوزه واردات و صادرات بگیرد به نفع تولید و تولیدکننده خواهد بود.

نیکبخت  با تأکید براینکه نباید با تصمیمات غیرکارشناسانه اقتصاد و معیشت کشاورز را تحت تأثیر قرار داد، اتصریح کرد: برای حمایت از شالیکاران شمال کشور و بازگشت تعادل به بازار عرضه و تقاضای برنج، واردات این محصول غذایی به کشور تا اطلاع بعدی ممنوع و ثبت سفارشی در این راستا انجام نخواهد شد.

وی با بیان اینکه ممنوعیت واردات برنج به کشور پایدار خواهد بود، افزود: با حفظ سرانه مصرف کشور تا تأمین منافع کشاورزان و مصرف کنندگان ممنوعیت اعمال شده برداشته نخواهد شد.

* فارس

نظرات

captcha

اخبار مرتبط