1400/05/22-08:18

کاهش بهای نفت در پی افزایش همه گیری کرونای دلتا در جهان

 کاهش بهای نفت در پی افزایش همه گیری کرونای دلتا در جهان

قیمت نفت به دنبال گزارش آژانس بین المللی انرژی مبنی بر کاهش تقاضای جهانی به دلیل گسترش کرونای دلتا شاهد روند نزولی بود.

به گزارش اکوفارس به نقل از خبرگزاری رویترز، آژانس بین المللی انرژی در گزارشی اعلام کرد تقاضا برای نفت و فرآورده‌های نفتی به دنبال گسترش دوباره همه گیری کرونا از نوع دلتا در نقاط مختلف جهان به شدت کاهش یافته است و همین امر موجب شد قیمت نفت در بازار‌های جهانی شاهد روند نزولی باشد.

بر این اساس، بهای هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۱۳ سنت کاهش به ۷۱ دلار و ۳۱ سنت رسید. همچنین نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا با ۱۶ سنت کاهش،  ۶۹ دلار و ۹ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

در گزارش ماهانه سازمان بین المللی انرژی آمده است: تقاضا برای نفت و فرآورده‌های نفتی برخلاف پیش بینی‌ها روندی کاهشی به خود گرفته و پیش بینی می‌شود این روند حداقل تا اواخر سال جاری میلادی به دلیل گسترش‌های پیاپی سویه جدید ویروس کرونا در جهان ادامه داشته باشد.

این سازمان در ادامه گزارش خود تاکید می‌کند: رشد تقاضا برای نفت و فرآورده‌های نفتی در نیمه دوم سال جاری میلادی به شدت کاهش یافته و اعمال مجدد محدودیت‌های کرونایی از سوی برخی کشور‌های بزرگ مصرف کننده نفت عامل اصلی این روند کاهشی است.

در این گزارش همچنین آمده است: این روند حداقل تا چند ماه آینده ادامه خواهد داشت؛ همچنین تحریم‌های جدید علیه چین و برخی دیگر از کشور‌ها در آسیا تاثیرات منفی در بازار‌های نفت داشته است.

در گزارش ماهانه اعضای سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) که روز گذشته منتشر شد به رغم نگرانی‌های جهانی از گسترش دوباره کرونا این نهاد معتقد است در ماه‌های پایانی سال جاری میلادی و نیز سال ۲۰۲۲ تقاضا برای طلای سیاه روندی صعودی خواهد داشت.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط