1402/05/21-14:39

بازار آتی بیت‌کوین به کدام سمت می‌رود؟

 بازار آتی بیت‌کوین به کدام سمت می‌رود؟

قراردادهای آتی بیت‌کوین از ۷۰ درصد در طول بازار صعودی تاریخی ۲۰۲۱ به فقط ۲۳ درصد تا ۱۰ آگوست کاهش یافت.

به گزارش اکوفارس به نقل از کریپتوکارنسی، بازار آتی بیت‌کوین (BTC) طی سال‌ها، رشد سریعی را نشان داده و آن را به یکی از محبوب‌ترین ابزار مشتقات رمزنگاری در میان سرمایه‌گذاران نهادی تبدیل کرده است. داده‌های آتی اغلب برای پیش‌بینی حرکات آتی قیمت بیت‌کوین و به دست آوردن درک بهتری از احساسات بازار استفاده می‌شود.

ویل کلمنته، تحلیلگر برجسته این حوزه با بررسی توییتر روند نسبتا جذابی را در چشم‌انداز آتی بیت‌کوین برجسته کرد. این محقق با استفاده از داده‌های  گلسنود، توجه را به کاهش مداوم تعداد قراردادهای آتی باز بیت‌کوین با وثیقه رمزنگاری در دو سال گذشته جلب کرد.

درصد قراردادهای کریپتو حاشیه‌ای از ۷۰ درصد در اوج بازار صعودی تاریخی ۲۰۲۱ به تنها ۲۳ درصد تا ۱۰ آگوست کاهش یافت. نکته اصلی از این یافته‌ها یک تغییر قاطع به نفع قراردادهای با حاشیه پایدار استیبل کوین بود.

دانش اولیه این است که قراردادهای آتی به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا بدون نگهداری دارایی، در مورد حرکات قیمت بیت‌کوین حدس و گمان بزنند. معامله‌گران در بازار آتی به‌طور کلی دو نوع مشتق ارز دیجیتال یعنی قراردادهای دارای وثیقه رمزنگاری شده و قراردادهای دارای وثیقه استیبل کوین در اختیار دارند.

قراردادهای دارای وثیقه رمزنگاری یا حاشیه سکه برای سرمایه‌گذاران بلندمدت سودمند هستند زیرا در ارز رمزپایه اصلی، در این مورد بیت‌کوین، تسویه می‌شوند به این معنی که آنها می‌توانند بدون نیاز به تبدیل دارایی ‌های خود به استیبل کوین به هودل ادامه دهند.

از سوی دیگر، قراردادهای حاشیه‌ای استیبل کوین در استیبل کوین‌هایی مانند تتر تسویه می‌شود. آنها عمدتا توسط معامله‌گران کوتاه مدت مورد استفاده قرار می‌گیرند زیرا سپری در برابر نوسانات بازار هستند.

در نتیجه، فشار برای ایمن‌سازی اهرم‌ها با استفاده از وثیقه استیبل کوین، احتمال کاهش آبشارهای انحلال را نشان می‌دهد. آبشارهای انحلال زمانی رخ می‌دهند که یک رویداد صعودی یا نزولی ناگهانی منجر به انحلال اجباری موقعیت‌ها شود و اثر آبشاری کل بازار را غرق کند.

داده‌های کوین مارکت کپ نشان می‌دهد که بیت‌کوین پس از صعود به ۳۰هزار دلار در ۹ آگوست، در زمان انتشار این مطلب به ۲۹ هزار و ۴۱۷ دلار بازگشت. این کاهش عمیقا بر استراتژی معامله‌گران در بازار آتی تاثیر گذاشت.

به گفته کوین گلس، معامله‌گرانی که به دنبال سود بردن از زیان قیمت بودند، از معامله‌گرانی که از حرکت‌های صعودی قیمت تاثیر گرفته بودند، پیشی گرفتند. نسبت معاملات لانگ و شورت به نفع معامله‌گران اهرمی نزولی متمایل شد.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۱.۱۷ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل  ۰.۰۵ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۴۸.۷۴ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین بوده که در یک روز ۰.۰۲ درصد کاهش داشته است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۲۲.۴ میلیارد دلار است که ۱۳.۳۷ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۱.۸۹ میلیارد دلار است که ۸.۴۲ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۲۱.۲ میلیارد دلار است که ۹۴.۶۴ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۰۷:۳۱ دقیقه به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۲۹ هزار و ۳۷۹.۸۶دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۱۴ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۱۸۴۶.۷۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۹۵ درصد افزایش

۳- تتر

قیمت: ۰.۹۹۹۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۸ درصد افزایش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۲۴۰.۲۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۰.۲۰ درصد کاهش

۵- یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۲ درصد افزایش

۶-  ریپل

قیمت: ۰.۶۲۹۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۸۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۱.۱۴ درصد افزایش

۷-  کاردانو

قیمت: ۰.۲۹۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۲۵ درصد افزایش

۸ - دوج کوین

قیمت: ۰.۰۷۶۰۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۷۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۰۹ درصد افزایش

۹-  سولانا

قیمت: ۲۴.۴۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۰۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۷.۸۰ درصد افزایش

۱۰ - پولکا دوت

قیمت: ۵.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۷ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۸۰ درصد افزایش

نظرات

captcha

اخبار مرتبط