1400/05/23-12:39

کاهش دوباره بهای نفت در سایه ترس از شیوع کرونا در جهان/ طلا گران شد

 کاهش دوباره بهای نفت در سایه ترس از شیوع کرونا در جهان/ طلا گران شد

به دنبال افزایش نگرانی‌ها از شیوع نوع دلتای ویروس کرونا در جهان بهای نفت در معاملات بازار‌های جهانی شاهد کاهش بود.

به گزارش اکوفارس به نقل از خبرگزاری رویترز، بهای طلای سیاه در بازار انرژی کاهش یافت.

بر این اساس، نفت خام برنت دریای شمال در معاملات جهانی با ۷۲ سنت کاهش به ۷۰ دلار و ۵۹ سنت در هر بشکه رسید. همچنین نفت خام وست اینترمیدیت آمریکا با ۶۵ سنت کاهش، ۶۸ دلار و ۴۴ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. در هفته گذشته قیمت نفت در بازار‌های جهانی بیشترین افت خود در ۹ ماه اخیر (معادل ۷ درصد) را به ثبت رساند.

آژانس بین المللی انرژی در بیانیه‌ای اعلام کرد: به دنبال گسترش سویه دلتای ویروس کرونا در کشور‌های مختلف جهان و اعمال مجدد برخی محدودیت‌های تردد توسط دولت‌ها، تقاضا برای نفت و فرآورده‌های نفتی به شدت کاهش یافته است.

در پی انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی قیمت نفت در معاملات بازار‌های جهانی در روز‌های اخیر روندی نزولی به خود گرفته است. شرکت بانکی و خدمات مالی "گلدمن ساکس" در این باره اعلام کرد: در حال حاضر کسری تولید نفت در روز حدود ۱ میلیون بشکه است که دلیل اصلی آن می‌تواند کاهش تقاضا در پی اعمال محدودیت‌های کرونایی در کشور‌های بزرگ مصرف کننده نفت باشد.

با این حال این شرکت خدمات بانکداری امیدوار است با ادامه روند واکسیناسیون در سراسر جهان روند تقاضا برای نفت و فرآورده‌های نفتی اصلاح شود.

در سوی دیگر، بهای طلا به دلیل افت شدید ارزش دلار آمریکا در بازار‌های جهانی روند افزایشی داشت. کارشناسان می گویند سرمایه گذاران آمریکایی به دلیل کاهش ارزش دلار در معاملات به خرید طلا روی آورده اند. بهای طلا با ۱.۳ درصد افزایش، ۱۷۷۶ دلار و ۸۳ سنت در هر اونس معامله شد.  قیمت هر اونس طلای آمریکا هم در بازار فلزات گرانبهای نیویورک با ۱.۵ درصد افزایش به ۱۷۷۹ دلار و ۲۰ سنت رسید.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط