1402/07/11-10:36

سکه هنوز ۵ میلیون تومان حباب دارد

سکه هنوز ۵ میلیون تومان حباب دارد

رئیس اتحادیه طلا و جواهر با بیان این که قیمت طلا حدود ۷ تا ۹ درصد از ابتدای سال کاهش داشته است گفت: سکه هنوز ۵ میلیون تومان حباب دارد.

به گزارش اکوفارس به نقل از تسنیم، نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر درباره وضعیت بازار طلا و سکه اظهار کرد: روند قیمت طلا در بازارهای جهانی و داخلی از عید نوروز کاهشی شد و در نتیجه شرایط کاهش تقاضا هم به وجود آمد.

وی افزود: صنعت طلا در بازارهای داخلی به دلیل نبود تقاضا و کاهش طلا در نیمه اول سال دچار آسیب‌های مالی و اقتصادی شد؛ اما قیمت‌ها به ثبات نسبی خوبی رسیده و به اعتقاد تحلیلگران نسبت به تحلیل‌ها پایین‌تر آمده است بطوریکه الان یک شرایط خوب و مطلوبی نسبت به بازارهای جهانی و بازار ارز در داخل حاکم است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر به مردم توصیه کرد که مبادلات خود را در ارتباط با خرید مصنوعات طلا و سکه به‌راحتی انجام دهند و نگران افزایش و یا کاهش قیمت‌ها نباشند.

بذرافشان قیمت هر گرم طلای 18 عیار را 2 میلیون و 248 هزار تومان اعلام کرد و گفت: ما بین 7 تا 9 درصد از ابتدای سال روند کاهشی و کاهش تقاضا را داشتیم به همین دلیل هم شش ماه اول سال شرایط خوبی برای صنعت طلا نبود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر به سه مؤلفه تأثیرگذار بر بازار طلا شامل بازارهای جهانی، بازار داخلی ارز و عرضه و تقاضا اشاره و بیان کرد: قیمت‌ها خیلی نمی‌تواند کاهشی باشد؛ چراکه ثبات قیمت و کاهش 7 تا 9 درصدی یک کاهش چشمگیری است و به اعتقاد تحلیلگران کاهش خاصی نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه حباب سکه کاهش پیدا کرده است گفت: قیمت سکه تمام هم اکنون حدود 27 میلیون و یکصد هزار تومان است که نسبت به ابتدای سال 2 میلیون و 500 هزار تومان کاهش پیدا کرده البته حباب سکه هنوز 5 میلیون تومان است که خیلی بالاست و بانک مرکزی باید تدابیری بیاندیشد تا این حباب کمتر شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط