1402/07/12-14:05

تقویت دلار، بلای جان طلای جهانی شد

 تقویت دلار، بلای جان طلای جهانی شد

قیمت طلا امروز، چهارشنبه پس از آن که داده‌های قوی شغلی آمریکا، بازارها را در انتظار تشدید بیشتر سیاست‌های پولی نگه داشت، به دلیل افزایش ارزش دلار و بازده اوراق قرضه به سمت پایین‌ترین سطح هفت ماهه خود برگشت، در حالی که پالادیوم به پایین‌ترین سطح خود از اواخر سال ۲۰۱۸ کاهش یافت.

به گزارش اکوفارس به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۸ و ۱۶ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۱.۳ درصد کاهش به ۱۸۲۱ دلار و ۳۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا با ۰.۰۷ درصد کاهش به ۱۸۲۲ دلار و ۳۰ سنت رسید.

قیمت‌ها به پایین‌ترین سطح خود از ماه مارس و به ۱۸۱۳ دلار و ۹۰ سنت رسید زیرا دلار آمریکا بر اساس داده‌هایی که نشان می‌دهد فرصت‌های شغلی ایالات‌متحده به طور غیرمنتظره در ماه اگوست افزایش یافته است، تقویت شد.

جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا روز سه شنبه گفت که نسبت به چشم انداز اقتصاد بسیار خوش‌بین است و افزود که تورم در کوتاه مدت در حال کاهش است و بازار کار بسیار قوی است. مقامات فدرال رزرو افزایش بازده بدهی بلندمدت خزانه‌داری ایالات متحده را برای کارآمد بودن سیاست‌های پولی فشرده آنها می‌بینند اما حداقل در حال حاضر می‌گویند که آنها زنگ خطری را برای اقتصاد به صدا در نمی‌آورند.

بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله ایالات‌متحده به بالاترین حد خود در ۱۶ سال گذشته رسید و تقاضا برای شمش‌های بدون بهره را کاهش داد.

بر اساس گزارش رویترز، اس‌پی دی‌آر گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، اعلام کرد که دارایی‌های آن در روز سه‌شنبه ۰.۲ درصد کاهش یافت.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۵ درصد کاهش به ۲۱.۰۴ دلار رسید، پلاتین با کاهش یک درصدی به ۸۶۲ دلار و ۸۹ سنت رسید تا به کمترین میزان خود در یک سال گذشته برسد. پالادیوم ۱.۵ درصد کاهش یافت و به ۱۱۷۱ دلار و ۷ سنت رسید و به پایین‌ترین سطح خود از نوامبر ۲۰۱۸ رسید.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط