• خانه
  • بورس بانک و بیمه
1402/07/12-19:15

روزانه دو میلیون معامله در بازار سرمایه انجام می‌گیرد

روزانه دو میلیون معامله در بازار سرمایه انجام می‌گیرد

رئیس سازمان بورس اوراق بهادار گفت: روزانه دو میلیون معامله در بازار سرمایه انجام می‌گیرد و در این شرایط نظارت بر بازار بدون هوش مصنوعی امکان پذیر نیست.

به گزارش اکوفارس به نقل از ایسنا، مجید عشقی چهارشنبه، ۱۲مهرماه، در افتتاحیه بیست و یکمین همایش ملی و سومین همایش بین المللی حسابداری که در دانشگاه آزاد واحد تبریز برگزار شد، اظهار کرد: سازمان بورس اهتمام جدی در نحوه افشا و گزارشگری رویدادهای شرکت‌ها دارد که با توجه به افزایش روزافزون حساسیت بازار سرمایه و توسعه حضور سرمایه‌گذاران و بنگاه‌ها، اگر به فکر توسعه حسابداری نباشیم حرفه حسابداری از مسیر توسعه بازار سرمایه عقب می‌ماند، البته اکنون نیز مقداری عقب افتاده و نیازمند افزایش سرعت است.

وی به نقش هوش مصنوعی در بازار سرمایه پرداخت و گفت: در حال حاضر به صورت روزانه ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار نفر در بازار معامله می‌کنند که در روزهای اوج تعداد معامله‌گران به ۷۰۰ هزار نفر می‌رسد و تعداد معاملات نیز روزانه دو میلیون معامله است.

عشقی یادآور شد: به تبع این تعداد معاملات با روش سنتی قابل بررسی و نظارت امکان پذیر نیست چرا که استفاده از هوش مصنوعی یک بحث جدی و کاربردی است که در شرکت‌های ارائه دهنده خدمات نیز استفاده می‌شود.

وی با بیان این‌که حسابداری یکی از مبانی اصلی و ابعاد بازار سرمایه است، گفت: بازار سرمایه متکی بر اطلاعات در حوزه‌های مختلفی بوده که مورد استفاده ذی‌نفعان قرار می‌گیرد.

رییس سازمان بورس با اشاره به بحث تاب‌آوری کسب و کارها، افزود: تاب‌آوری کسب و کار ابعاد مختلفی دارد که یکی از آنها نحوه گزارشگری مالی است.

وی با بیان این‌که ریسک از مباحثی است که به آینده نگاه می‌کند، اظهار کرد: متاسفانه جایگاه درستی برای ریسک در حسابداری پیدا نکرده‌ایم که نیاز به اهتمام جدی دارد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط