1402/07/17-10:10

بهای جهانی نفت و طلا افزایش یافت

بهای جهانی نفت و طلا افزایش یافت

به دنبال حملات غافلگیرکننده حماس به اسرائیل و اعلام جنگ رژیم صهیونیستی، قیمت جهانی نفت و طلا افزایش یافت.

به گزارش اکوفارس، خبرگزاری فرانسه گزارش داد: در پی حمله حماس به اسرائیل و افزایش تنش ها در خاورمیانه بهای نفت همگام با دلار و ین (واحد پول ژاپن) افزایش یافت.

این امر به نگرانی ها در خصوص عرضه نفت خام از این منطقه در بحبوحه کاهش تولید از سوی عربستان و روسیه به عنوان دو تولیدکننده بزرگ نفتی دامن زده است.

ناظران نگران هستند افزایش بهای نفت تاثیرات تورمی بر روی اقتصاد کشورها بگذارد، زیرا هزینه‌های انرژی همواره عامل اصلی افزایش قیمت‌ها بوده است. در این میان بانک های مرکزی نیز که با افزایش نرخ بهره سعی در کاهش تورم داشته اند، با دردسری تازه روبرو شده اند.

برایان مارتین و دانیل هاینس از گروه بانکداری نیوزیلند و استرالیا (ANZ) در این خصوص می‌گویند: راه حل کلیدی برای وضعیت بازارها این است که بدانیم آیا جنگ به همین جا ختم می شود و یا دامنه آن تا مناطق دیگر به ویژه عربستان سعودی هم گسترده می شود.

استفان اینس از گروه خدمات مشاوره سرمایه گذاری (SPI Asset Management) هشدار داد: تحلیل های تاریخی همواره ثابت کرده است که بهای نفت پس از بروز بحران در خاورمیانه، افزایش های پایداری را تجربه می کند.

براساس آخرین گزارش ها قیمت نفت برنت امروز دوشنبه ۸۷.۵۱ دلار در هر بشکه اعلام شده که نسبت به هفته گذشته نزدیک به ۴.۵ درصد رشد داشته است.

افزایش بهای طلا همزمان با بالاگرفتن درگیری ها در خاورمیانه

شبگه بلومبرگ نیز در مطلبی نوشت: در پی تشدید تنش ها پس از حمله روز شنبه حماس به اسرائیل، قیمت طلا افزایش یافت.

براساس گزارش ها، بهای این فلز گرانبها همزمان با تلاطم در بازارهای مالی امروز دوشنبه ۱.۲ درصد رشد داشته است.

دیوید لنوکس تحلیلگر شرکت سرمایه گذاری Fat Prophets مستقر در سیدنی استرالیا در این خصوص گفت: در حالی که بحران ناگهانی در اسرائیل هنوز تاثیر چندان چشمگیری بر روی بهای طلا نگذاشته است، اما در صورت گسترش تنش ها در منطقه، باید شاهد جهش قابل توجه قیمت این فلز گرانبها باشیم.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط