• خانه
  • بورس بانک و بیمه
1402/08/07-18:46

تالار شیشه‌ای سبز شد

 تالار شیشه‌ای سبز شد

بازار سرمایه امروز ۱۰ هزار و ۹۸ واحد افزایش یافت و عمده نمادها مثبت به کار خود پایان دادند. هرچند به دلیل افت ۴۶ هزار واحدی شاخص کل، بازار نتوانست کانال دو میلیون واحدی را که روز گذشته از دست داده بود، پس بگیرد اما مسئولان امیدوارند با کاهش ریسک‌های غیراقتصادی و تزریق پول از طریق صندوق توسعه ملی، بازار بورس مقداری جان بگیرد.

به گزارش اکوفارس به نقل از ایسنا، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز ۱۰ هزار و ۹۷ واحد افزایش یافت و در عدد یک میلیون و ۹۶۱ هزار واحد ایستاد. شاخص کل هم‌وزن هم با افزایش ۵۸۳۶ واحد به رقم ۶۵۹ هزار واحد رسید. تعداد معاملات امروز ۲۸۶ هزار و ۶۱۵ فقره به ارزش ۵۳۹۱ میلیارد تومان بود.

امروز نمادهای شپنا، فملی، فولاد، وبلمت، بوعلی، شبندر و شتران بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. خگستر، خساپا، خودرو، شستا، سصفها، ثشاهد و ثامان نیز از جمله نمادهای پرتراکنش بودند.

فرابورس هم امروز با رشد ۱۵۷ واحدی به ۲۴ هزار و ۶۰ واحد رسید. تعداد معاملات امروز فرابورس ۱۵۴ هزار و ۳۲۷ فقره بود که ارزش آن ۴۳۴۷ میلیارد تومان شد.

خاور، بپاس، آریا، شگویا، حسینا، صبا و وسپر، بیشترین تاثیر را در شاخص فرابورس داشتند که همگی مثبت بودند. خاور، فرز، نیان، کرمان، فرابورس ایران، بمولد و زگلدشت نیز از نمادهای پرتراکنش در بازار فرابورس بودند.

بازار سرمایه روز گذشته کانال دو میلیون واحد را که در ماه‌های اخیر حفظ کرده بود از دست داد. با این حال، امروز از سوی صندوق توسعه ملی ۴۰۰ میلیارد تومان به بورس تزریق شد که مجموع پرداختی سالی جاری از طریق صندوق را به ۳۸۰۰ میلیارد تومان رساند. تا پایان سال جاری این عدد به ۶۰۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

تالار شیشه‌ای سبز شد
نقشه بازار بورس ـ یکشنبه هفتم آبان ۱۴۰۲

دیروز خاندوزی - وزیر  اقتصاد - اعلام کرد در مورد نرخ خوراک گاز صنایع و اینکه تلاش دولت این است که تا پایان برنامه هفتم توسعه آن را تثبیت کند. سایر متغییرها از جمله نرخ‌های مالیات و غیره نیز تا پایان برنامه از یک ثبات برخوردار خواهد بود تا صنایع بورسی هر روز و هر ماه دچار چالش نشوند.

مجید عشقی - رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار - نیز در پاسخ به سوال ریزش‌های اخیر شاخص بورس که تا ۴۰ هزار واحد کاهش یافته است، بیان کرد: دلایل متعددی باعث نوسانات بازار سرمایه شده که یکی از این عوامل ریسک سیاسی و شرایط ریسک سیستماتیک بوده است که بازار عکس العمل منفی نشان داده و مباحث دفعات قبل هم تکرار شده که به طور قطع کنترل می شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط