1402/08/09-00:15

افزایش وام نوسازی بافت فرسوده به ۵۵۰ میلیون با سود ۲۲ درصدی

 افزایش وام نوسازی بافت فرسوده به ۵۵۰ میلیون با سود ۲۲ درصدی

بانک مسکن از افزایش وام نوسازی بافت فرسوده به ۵۵۰ میلیون تومان خبر داد. سود ۱۸۵ میلیون تومان از این وام ۲۳ درصد و سود ۱۸۵ میلیون تومان از محل اوراق ۲۱.۵ درصد است.

به گزارش اکوفارس به نقل از تسنیم، بانک مسکن از افزایش سقف تسهیلات بافت فرسوده شهری خبر داد.

این تسهیلات در محدوده ها و محلات مشمول طرح و برنامه های بازآفرینی شهری به اشخاص حقیقی و حقوقی برای احداث واحدهای مسکونی با درنظرداشتن هزینه باقیمانده پروژه به ازای ساخت هر واحد550 میلیون تومان پرداخت می شود.

تسهیلات از سه منبع تودیعی دولت،منابع بدون سپرده بانک و منابع داخلی بانک(اوراق ممتاز)قابل پرداخت است.

تسهیلات بافت فرسوده از محل منبع تودیعی دولت 185 میلیون تومان با نرخ سود صفر درصد، منابع بدون سپرده بانک 185 میلیون تومان با نرخ سود23 درصد و از محل اوراق ممتاز180 میلیون تومان با نرخ 21.5 درصد پرداخت می شود.

با توجه به اینکه در زمان حاضر نرخ هر برگه اوراق حق تقدم حدود 100 هزار تومان است متقاضیان وام مذکور باید 360 برگه را خریداری کند که هزینه آن حدود 36 میلیون تومان است. علاوه بر اینکه سود وام نوسازی بافت فرسوده از محل اوراق 21.5 درصد است که احتمالا بر تقاضای این نوع وام تاثیرگذار خواهد بود.

در مجموع سقف تسهیلات اعطایی برای ساخت یک واحد مسکونی در مناطق بافت فرسوده و ناکارآمد شهری550 میلیون تومان تعیین شده است.

تسهیلات متناسب با پیشرفت پروژه و حداکثر در 4 مرحله پرداخت می شود و ملاک تعیین میزان پیشرفت فیزیکی پروژه صرفا گزارش ارزیابی توسط بانک و براساس ضوابط و مقررات جاری است.

مجموع دوران مشارکت مدنی و فروش اقساطی تسهیلات طرح قرارداد عاملیت (اعتبار1401) حداکثر به مدت 7 سال(2 سال دوران ساخت و 5 دوران تقسیط)تعیین شده است.

درخصوص قراردادهای منعقد از محل اعتبار سال های گذشته ملاک عمل برای واریز مراحل سهم الشرکه،ضوابط اعلامی در مقطع انعقاد قرارداد خواهد بود.

به گزارش تسنیم، اوایل مهرماه امسال جنتی مدیرکل راه و شهرسازی استان با یادآوری اینکه وام نوسازی بافت فرسوده در شهر تهران 550  و در محدوده حرم شاه عبدالعظیم حسنی 600 میلیون تومان است،گفته بود: سود 185 میلیون از وام مذکور صفر و سود 365 میلیون تومان آن 23 درصد است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط