1402/08/09-13:37

صاحبان املاک قولنامه ای برای ثبت در سامانه اسناد تعجیل کنند

صاحبان املاک قولنامه ای برای ثبت در سامانه اسناد تعجیل کنند

مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: اسناد مالکیتی که در اداره ثبت اسناد درج نشده باشد، فاقد اعتبار خواهد بود.

به گزارش اکوفارس به نقل از سازمان امور مالیاتی کشور، «شاهین مستوفی» در گفت و گویی اعلام کرد: بنا به دستور رهبر معظم انقلاب به مجمع تشخیص مصلحت نظام، قانونی در حال تدوین است که بر اساس آن اسناد قولنامه ای فاقد اعتبار بود و فقط اسناد به ثبت رسیده در سامانه ثبت اسناد معتبر خواهد بود و به مالکان توصیه می شود قبل از اجرایی شدن قانون نسبت به حل موارد ثبتی اقدام کنند.

وی درباره اجرایی شدن قانون مالیات بر خانه های خالی و چگونگی شناسایی این خانه ها، افزود: مطابق ماده ۵۴ مکرر قانون مالیاتی و تبصره ۷ و ۸ ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات های مستقیم مصوب ۵ آذر سال ۹۹ مجلس شورای اسلامی، شناسایی واحد های مسکونی خالی از سکنه مستند به سامانه املاک و اسکان کشور است و متولی ایجاد سامانه نیز وزارت راه و شهر سازی است که بر همین مبنا سازمان امور مالیاتی بر اساس اطلاعات کسب کرده از موارد فوق مطالبات مالیاتی را انجام می دهد.

مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان مالیاتی کشور تاکید کرد: سازمان امور مالیاتی هیچ وظیفه ای در قبال شناسایی واحد های مسکونی خالی ندارد.

پیگیری پرونده جوان ۲۳ ساله دارای ۱۲۳ واحد مسکونی

وی در پاسخ پیگیری پرونده جوان ۲۳ ساله دارای ۱۲۳ واحد مسکونی توسط این سازمان، گفت: وی هیچ پرونده مالیاتی در این سازمان نداشته و از طریق ضوابط قانونی شناسایی نحوه مالکیت یا بحث فرار مالیاتی نامبرده در حال بررسی است که نتیجه آن توسط رسانه های عمومی اطلاع رسانی خواهد شد.

مستوفی با اشاره به مصوبه های قانونی در خصوص اطلاع رسانی از اطلاعات مالی، خاطرنشان کرد: طبق قانون همه دستگاه ها مکلف به ارائه اطلاعات از طریق وزارت اطلاعات و ارتباطات و با رعایت گروه تعیینی خود به واسطه ارتباطات سیستمی هستند و تلاش خود را برای رعایت عدالت مالیاتی انجام می دهند.

وی افزود: در سه سال اخیر با وجود شرایط اقتصادی حاکم بر کشور، نظام مالیاتی کشور با تحقق درآمدهای مالیاتی که در بودجه پیش بینی شده بود توانست ضمن مهار تورم، ۵۵ درصد هزینه های جاری کشور را تامین کند.

مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان مالیاتی کشور ابراز امیدواری کرد که با پیاده سازی قانون پایانه فروشگاهی، قانون عایدی بر سرمایه و قانون مجموعه درآمدها، با بسیاری از فرارهای مالیاتی مقابله شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط