1402/08/23-19:54

حذف قیمت‌گذاری دستوری و سهمیه‌بندی خوراک دام و طیور

حذف قیمت‌گذاری دستوری و سهمیه‌بندی خوراک دام و طیور

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور با تاکید بر اینکه مجلس، دولت و تشکل‌ها باید کمک کنند تا ادبیات قیمت مصوب از ادبیات بخش اقتصادی کشور حذف شود، گفت: هیچ جای دنیا تعیین قیمت مصوب جوابگو نیست، زیرا بازار دستورپذیر نیست و آنچه به‌ عنوان قیمت مصوب تعیین می‌کنیم، باعث ناامیدی تولیدکنندگان خواهد شد.

به گزارش اکوفارس به نقل از ایسنا، علی ابراهیمی در مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه تخصصی خوراک دام، طیور و آبزیان با بیان این‌که در بخش خوراک دام سیاست‌ها به شکلی است که برخی از کارخانه‌ها نتوانستند از تمام ظرفیت‌های خود استفاده کنند، گفت: وقتی ماده اولیه در قالب سهمیه و قیمت‌گذاری دستوری قرار می‌گیرد، دست کارخانجاتی که می‌خواهند مشتری‌ جذب کنند و در این بخش برندسازی شوند، بسته می‌شوند.

وی ادامه داد: باید سیاست‌گذاری‌های صحیح، برنامه‌ریزی‌های دقیق و پشتیبانی موثری در این باره داشته باشیم و در کنار آن دخالت و تصدی گری در این امور حذف شود.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور اضافه کرد: تشکل‌ها باید در راستای بسترسازی مناسب و امن، فعالیت خود را بیش از پیش کنند و فضا برای رقابت سالم فراهم شود که این مهم با حذف قیمت‌گذاری دستوری و سهمیه‌بندی موثر خواهد شد زیرا فضا را رقابتی‌تر می‌کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش تاکید کرد که کارخانجات خوراک دام نیازمند ماده اولیه مرغوب هستند و نباید از هر مواد اولیه‌ای استفاده کنند.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور تصریح کرد: باید مجلس شورای اسلامی، دولت، تشکل‌ها کمک کنند تا ادبیات قیمت مصوب از ادبیات بخش اقتصادی کشور حذف شود. در هیچ جای دنیا تعیین قیمت مصوب جوابگو نیست زیرا بازار دستورپذیر نیست و آنچه به عنوان قیمت مصوب تعیین می‌کنیم باعث ناامیدی تولیدکنندگان خواهد شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط