1402/09/17-15:28

گل‌محمدی: هیچ‌کس برای پرسپولیس بهتر از برانکو نیست

سرمربی پرسپولیس از برانکو ایوانکوویچ به عنوان بهترین گزینه برای هدایت سرخپوشان نام برد و گفت که حاضر است همین امشب تیم را تحویل او دهد.

به گزارش تسنیم، یحیی گل‌محمدی در نشست خبری پیش از دیدار فردای پرسپولیس برابر هوادار در چارچوب هفته دوازدهم لیگ برتر گفت: لیگ قهرمانان آسیا را گذراندیم و متأسفانه نتوانستیم از مرحله گروهی صعود کنیم. تمام تلاش خود را برای صعود کردیم ولی این اتفاق نیفتاد. لیگ دوباره شروع می‌شود و شش بازی متوالی در پیش داریم که می‌تواند به روند پیشرفت تیم کمک کند. اولین بازی ما فردا مقابل هوادار خواهد بود که نتایج نسبتاً خوبی با محمود فکری گرفته و تیم قابل احترامی برای ماست.

وی با اشاره به لزوم از یاد بردن شکست تلخ برابر الدحیل عنوان کرد: باید تلاش کنیم در بازی‌های آینده پیروز شویم و به مسیر آینده خودمان ادامه دهیم. نکته بسیار مهم برای دیدار با هوادار، این است که بازی قبلی را فراموش کرده و خودمان را از لحاظ ذهنی و جسمی ریکاوری کنیم. بازیکنان پس از دیدار با الدحیل، از خودشان احساس مسئولیت نشان دادند و از آنها تشکر می‌کنم.

سرمربی پرسپولیس با اشاره به انگیزه بالای شاگردانش اظهار داشت: با توجه به اینکه همه ما اراده جبران نتایج قبلی را داریم، فکر می‌کنم بتوانیم بازی‌های خوبی در هفته‌های آینده ارائه کنیم. برخی مسائل مانند مصدومیت‌ها و بدشانسی هم وجود دارد. در فوتبال اعتقاد زیادی به شانس ندارم، اما مصدومیت‌ها در این مدت ما را خیلی آزار داد.

گل‌محمدی به مصدومان پرسپولیس اشاره کرد و گفت: پورعلی‌گنجی و اسدبیگی کل فصل را از دست دادند و وحید امیری، امید عالیشاه و میلاد سرلک به تناوب مصدوم یا بیمار شدند. شرایط نسبتاً بهتر از گذشته است، اما فردا باید تلاش کنیم فوتبالی هجومی را به نمایش بگذاریم.

وی در مورد حمایت مدیران باشگاه پرسپولیس از خودش و حضور مدیرعامل این باشگاه در تمرین سرخپوشان خاطرنشان کرد: با توجه به عملکردی که در خیلی از بخش‌ها داشتیم، این روزها را پیش‌بینی کرده بودم و می‌دانستم روزهای سختی پیش‌رو داریم. برای ما خیلی مهم است که با تمرکز و انرژی بیشتری که برای بخش‌های فنی و غیرفنی می‌گذاریم، با قدرت به مسیر خودمان ادامه دهیم.

سرمربی پرسپولیس در واکنش به خبرنگاری که شرایط این تیم را با وضعیت منچسترسیتی طی هفته‌های اخیر مقایسه کرد، تصریح کرد: انتظار می‌رود موفقیت تیم‌هایی مانند پرسپولیس و منچسترسیتی که سال‌ها در رده‌های اول لیگ قرار دارند و جام‌های متعددی به دست می‌آورند، سال‌ها  ادامه یابد که شاید درست نباشد؛ مگر اینکه برنامه‌ریزی، امکانات و سازماندهی خوبی داشته باشیم.

گل‌محمدی با گلایه از فعالیت‌های این باشگاه در نقل‌وانتقالات تابستانی گفت: بعد از قهرمانی باید در لیگ قهرمانان آسیا شرکت می‌کردیم و متأسفانه تیم سال گذشته را به‌سختی حفظ کردیم. حتی نتوانستیم سه بازیکن خودمان را حفظ کنیم. بازیکنانی که به پرسپولیس آمدند، نیاز به زمان دارند. آنها در تیم بزرگی بازی می‌کنند و ممکن است از لحاظ روانی افت کنند. هواداران هم انتظار دارند تیم همیشه بالا باشد.

وی با اشاره به پرتاب بطری هواداران پرسپولیس به سمت بازیکنان این تیم، پس از شکست برابر الدحیل عنوان کرد: وقتی هواداران عادت ندارند پرسپولیس در این رتبه از جدول باشد و چنین نتایجی بگیرد، عصبانی و ناراحت می‌شوند. به آنها حق می‌دهم و هیچ‌وقت نمی‌گویم چرا این اتفاق افتاد. خشم هواداران باعث عصبانیت ما نمی‌شود و ناراحتی هواداران، ما را ناراحت می‌کند. باید از این مسئله به‌خوبی بهره ببریم و تلاش کنیم نتایج را با اراده و تمرکز بیشتر جبران کنیم.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که دلیل نتایج ضعیف پرسپولیس در هفته‌های اخیر را در چه نکته‌ای می‌بیند، گفت: مصدومیت‌های بدموقع،‌ بزرگترین مشکل ما بود؛ به‌ویژه مصدومیت پورعلی‌گنجی در دفاع و یاسین سلمانی در حمله. مصدومیت های طولانی‌مدتی مانند وحید امیری را هم داشتیم؛ امید عالیشاه نیز در سه مقطع آسیب دید و هنوز مصدوم است. ترابی و سرلک نیز دچار مصدومیت شدند و همین بازیکنان، 30 تا 40 درصد پرسپولیس هستند.

گل‌محمدی با بیان اینکه مصدومیت شاگردانش تأثیری منفی بر پرسپولیس می‌گذارد، خاطرنشان کرد: بازیکنانی که می‌خواهند به‌عنوان جانشین این نفرات بازی کنند، نیاز به زمان دارند. همچنین اتفاقات و حاشیه‌هایی از شروع فصل به وجود آمد و مشکلاتی در بخش‌های مالی، امکاناتی و پروازی ایجاد شد. نمی‌توانیم زیاد درباره این مسائل حرف بزنیم و اتفاقات را نبش قبر کنیم. بازی فردا برای ما از همه چیز مهم‌تر است و باید با تمام تمرکز پیروز شویم.

وی در مورد صحبت‌هایی مبنی بر بازگشت برانکو ایوانکوویچ به پرسپولیس گفت: قطعاً شیطنتی وجود داشته است. برای پرسپولیس هیچ‌کس بهتر از برانکو نیست و اگر بدانم او امشب می‌آید، تیم را تحویل می‌دهم تا از فردا مربیگری کند. هیچ مشکلی از این بابت ندارم. برخی‌ها نام برانکو را می‌آورند و فکر می‌کنند ناراحت می‌شوم. برانکو استاد من بوده و ما خیلی از موفقیت‌های تیم در سال‌های اخیر را مدیون او هستیم. او بهترین مربی‌ای است که می‌تواند برای پرسپولیس انتخاب شود.

سرمربی پرسپولیس در واکنش به خبرنگاری که شرایط این تیم را با وضعیت منچسترسیتی طی هفته‌های اخیر مقایسه کرد، تصریح کرد: انتظار می‌رود موفقیت تیم‌هایی مانند پرسپولیس و منچسترسیتی که سال‌ها در رده‌های اول لیگ قرار دارند و جام‌های متعددی به دست می‌آورند، سال‌ها  ادامه یابد که شاید درست نباشد؛ مگر اینکه برنامه‌ریزی، امکانات و سازماندهی خوبی داشته باشیم.

گل‌محمدی با گلایه از فعالیت‌های این باشگاه در نقل‌وانتقالات تابستانی اظهار داشت: ما بعد از قهرمانی باید در لیگ قهرمانان آسیا شرکت می‌کردیم و متأسفانه تیم سال گذشته را به‌سختی حفظ کردیم. حتی نتوانستیم سه بازیکن خودمان را حفظ کنیم. بازیکنانی که به پرسپولیس آمدند، نیاز به زمان دارند. آنها در تیم بزرگی بازی می‌کنند و ممکن است از لحاظ روانی افت کنند. هواداران هم انتظار دارند تیم همیشه بالا باشد.

وی با اشاره به پرتاب بطری هواداران پرسپولیس به سمت بازیکنان این تیم، پس از شکست برابر الدحیل عنوان کرد: وقتی هواداران عادت ندارند تیم پرسپولیس در این رتبه از جدول باشد و چنین نتایجی بگیرد، عصبانی و ناراحت می‌شوند. به آنها حق می‌دهم و هیچ‌وقت نمی‌گویم چرا این اتفاق افتاد. خشم هواداران باعث عصبانیت ما نمی‌شود و ناراحتی هواداران، ما را ناراحت می‌کند. باید از این مسئله به‌خوبی بهره ببریم و تلاش کنیم نتایج را با اراده و تمرکز بیشتر جبران کنیم.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که دلیل نتایج ضعیف پرسپولیس در هفته‌های اخیر را در چه نکته‌ای می‌بیند، بیان کرد: مصدومیت‌های بدموقع،‌ بزرگترین مشکل ما بود؛ به‌ویژه مصدومیت پورعلی‌گنجی در دفاع و یاسین سلمانی در حمله. مصدومیت های طولانی‌مدتی مانند وحید امیری را هم داشتیم؛ امید عالیشاه نیز در سه مقطع آسیب دید و هنوز مصدوم است. ترابی و سرلک نیز دچار مصدومیت شدند و همین بازیکنان، 30 تا 40 درصد پرسپولیس هستند.

گل‌محمدی با بیان اینکه مصدومیت شاگردانش تأثیری منفی بر پرسپولیس می‌گذارد، خاطرنشان کرد: بازیکنانی که می‌خواهند به‌عنوان جانشین این نفرات بازی کنند، نیاز به زمان دارند. همچنین اتفاقات و حاشیه‌هایی از شروع فصل به وجود آمد و مشکلاتی در بخش‌های مالی، امکاناتی و پروازی ایجاد شد. نمی‌توانیم زیاد درباره این مسائل حرف بزنیم و اتفاقات را نبش قبر کنیم. بازی فردا برای ما از همه چیز مهم‌تر است و باید با تمام تمرکز پیروز شویم.

سرمربی پرسپولیس تصریح  کرد: او جام ملت‌های آسیا را با عمان پیش‌رو دارد و شیطنت‌هایی وجود دارد که شاید بیشتر آن فوتبالی نباشد. مردمی که می‌فهمند، دلیل این فضایی را که به راه انداخته‌اند، می‌دانند و اگر لازم باشد، درباره آن صحبت می‌کنم.

گل‌محمدی درباره اینکه پرسپولیس باید پنجشنبه هفته پیش‌رو به مصاف استقلال برود و آیا ممکن است دربی روی عملکرد سرخپوشان مقابل هوادار تأثیرگذار باشد یا خیر، گفت: دیدار فردا برای ما مهم‌ترین بازی ما محسوب می‌شود و بعد از این مسابقه فرصت داریم که برای دربی صحبت و فکر کنیم. بازی با هوادار برای من مهم است.

وی با دعوت از هواداران پرسپولیس برای حمایت از این تیم در دیدار با هوادار تأکید کرد: نه مانند دیدار با الدحیل، اما از هواداران می‌خواهم پرسپولیس را تنها نگذارند. این تیم متعلق به خود آنهاست و هدف همه ما (اعضای تیم پرسپولیس) این است که هواداران ما خوشحال شوند. خود ما هم شرمنده هواداران هستیم که در این سرما از پرسپولیس حمایت می‌کنند و کنار تیم هستند. دوست داریم فضایی را که در دیدار با الدحیل داشتیم، دوباره تجربه کنیم.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که آیا نبیل باهویی برابر هوادار به میدان می‌رود یا خیر، خاطرنشان کرد: امروز جلسه فنی و تمرین داریم و در این باره تصمیم می‌گیریم.

گل‌محمدی در پاسخ به این سوال که آیا عالیشاه می‌تواند مقابل تیم هوادار بازی کند، گفت: خیر.

وی در مورد اینکه استفاده از بازیکنان رده‌های امید باشگاه پرسپولیس برای سرخپوشان سود بیشتری نسبت به جذب بازیکنان خارجی دارد، یادآور شد: ما میلاد سورگی، علیرضا بابایی و امید فهمی را داریم و دو بازیکن جوان دیگر، دو روز پیش به تیم ما ملحق شدند. دوست دارم بازیکنان پایه به تیم بزرگسالان پرسپولیس اضافه شوند و تنم می‌خارد که به بازیکنان جوان بازی بدهم! با این حال استفاده از بازیکنان جوان نیازمند یک فرآیند است.

سرمربی پرسپولیس با بیان اینکه بهره بردن از جوانان به برنامه‌ریزی خوب نیاز دارد، گفت: برای این کار باید برنامه‌ریزی کنیم تا هم تیم نتیجه بگیرد، هم این جوانان را رفته رفته بالا بیاوریم. اگر این کار را به‌صورت ناگهانی انجام بدهیم، این بازیکنان به مشکل می‌خورند و شاید نتوانند خودشان را پیدا کنند. تیم‌های بزرگ مجبور هستند که به‌گونه‌ای دیگر فکر کنند، به دنبال بازیکنانی بروند که می‌توانند به تیم کمک کنند و تجربه بیشتری برای قهرمان شدن دارند. حرف شما کاملاً درست است و با توجه به قوانین جدید می‌توانیم از تیم «ب» بازیکن بگیریم، اما متأسفانه دیده نمی‌شود که باشگاه‌ها به سراغ استفاده از بازیکنان تیم «ب» و رده‌های پایه بروند. ما باید لیست تیم را هم در نظر داشته باشیم.

گل‌محمدی درباره سرنوشت تشکیل تیم «ب» پرسپولیس خاطرنشان کرد: قرار بود هیئت مدیره باشگاه درباره این مسئله تصمیم‌گیری کند. اتفاقاتی افتاد که نمی‌دانم به کجا رسید و پیگیری می‌کنیم تا ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط