1400/06/03-10:38

خیز دوباره قیمت جوجه در بازار/ نرخ هر قطعه جوجه یکروزه به ۱۰ هزار تومان رسید

 خیز دوباره قیمت جوجه در بازار/ نرخ هر قطعه جوجه یکروزه به ۱۰ هزار تومان رسید

مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: طی روزهای اخیر قیمت هر قطعه جوجه یکروزه به ۱۰ هزار تومان رسیده است.

به گزارش اکوفارس، محمدعلی کمالی سروستانی مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران، از افزایش مجدد قیمت جوجه یکروزه خبر داد و گفت: در ماه های اخیر جوجه یکروزه ۲ برابر نرخ مصوب بدست مرغدار رسیده به طوریکه طی روزهای اخیر به بالای ۱۰ هزار تومان رسیده است.

وی افزود: برنامه ریزی سال گذشته منجر به کمبود جوجه یکروزه شد که امروز مرغدار گوشتی باید تاوان آن را بدهد.

کمالی سروستانی ادامه داد: علی رغم نامه نگاری های متعدد مبنی بر افزایش چشمگیر قیمت، اما کسی جوابگو نیست.

وی حداقل قیمت تمام شده هر کیلو مرغ زنده را ۱۹ هزار و ۹۵۰ تومان اعلام کرد و افزود: با وجود افزایش هزینه های تولید، مرغداران ناگزیر به عرضه مرغ زنده با نرخ ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان هستند، درحالیکه مرغ تولیدی با نرخ ۴۰ هزار تومان بدست مرغدار می رسد که با این وجود سودی عاید تولیدکننده و مصرف کننده نمی شود.

مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد: کشتارگاه استان کرمان اعلام کرد که از تعاونی مرغ نمی گیریم چرا که خرید از تعاونی به صورت حق العمل کاری است که با این وجود حق تخلف و عرضه خارج از نرخ مصوب وجود ندارد.

وی درباره آخرین وضعیت جوجه ریزی بیان کرد: بنابر آخرین آمار در مرداد ۱۱۲.۵ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته که ممکن است آمار نهایی به ۱۱۳.۵ میلیون قطعه برسد که در شرایط عادی این‌میزان گوشت، مرغ مورد نیاز را تامین می کرد، اما بواسطه تولید در فصل گرما و نحوه تامین نهاده حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار تن گوشت مرغ کمتری تولید می شود.

کمالی سروستانی ادامه داد: با اصلاح نظام توزیع بعد از کشتار، برقراری نظم در تامین نهاده و اصلاح قیمت بر مبنای نرخ واقعی و کارشناسی شده التهابات بازار به پایان می رسد و در نهایت مرغ با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار می گیرد.

مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی در پایان تصریح کرد: تا زمانی که شرایط کنونی بازار مبنی بر عرضه جوجه یک روزه و نظارت از کشتارگاه تا مصرف کننده اصلاح نشود، مشکلات فعلی بازار مرغ ادامه خواهد داشت.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط