1400/06/09-13:58

توزیع گسترده واکسن از هفته آینده

وزیر بهداشت: واردات واکسن سرعت می‌گیرد و این موضوع بحث اصلی دولت است که از هفته آینده هم میزان قابل توجهی واکسن وارد خواهد شد که می‌تواند جلوی خیزهای بعدی را بگیرد.

به گزارش صدا و سیما، دکتر بهرام عین اللهی در بیستمین اجلاس مجازی روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور که با حضور معاونان وزارت بهداشت از طریق نشست تصویری (ویدئو کنفرانس) با روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت افزود: در همه استان ها باید همه امکانات بسیج شود و هیچ بیمار کرونایی در بیمارستان ها بدون درمان نماند.
وی گفت :ما امروزه در یک پیچ تاریخی قرار گرفته ایم و این یک معضل جهانی است. کادر درمان در این روزها حماسه عظیمی آفریدند و بخاطر درمان مردم، جان خود را از دست دادند.
 
مقابله با کرونا اولین اولویت وزارت بهداشت
وزیر بهداشت ادامه داد : اولویت اول وزارت بهداشت، مقابله با بیماری کروناست. ما امروزه با آمارهای بدی مواجه هستیم و خانواده های زیادی عزادار هستند و تلفات زیادی ایجاد شده است.
دکتر عین اللهی افزود: کرونا مثل زلزله است که اتفاقات بعد از آن ایجاد می شود و عوارض بعد حمله ویروس باعث مرگ و میر می شود. ما باید بر کنترل عوارض تمرکز کنیم.
وزیر بهداشت گفت: تا حد امکان نباید مریض لوله گذاری در نای (اینتوبه) شود و اکسیژن باید از راه های غیر تهاجمی به بیمار برسد و رساندن اکسیژن نقش حیاتی دارد.
 
روسای دانشگاهها مرتب به مراکز درمانی سرکشی کنند
دکتر عین اللهی با اشاره به حضور روسای دانشگاه ها در میدان و عرصه درمان افزود: باید روسا مرتب به مراکز درمانی مراجعه و سرکشی کنند و هیچ بیماری بدون تخت نباشد.
وی افزود: همه ما خدمت گذار مردم هستیم و باید این مسله توسط مردم در عرصه مشاهده شود. مردم ما همه پای کار هستند؛ حماسه های دفاع مقدس و حرکت ها نشان از آمادگی برای کمک مردم است .
وزیر بهداشت گفت : اداره بیماری کرونا فقط برای وزارت بهداشت نیست بلکه باید از همه امکانات استفاده کرد.

واکسیناسیون تنها راه کنترل کروناست
دکتر عین اللهی افزود : در تمام دنیا فقط با واکسیناسیون بیماری کنترل می شود و ما راه حل اساسی که برای کنترل بیماری در نظر گرفته ایم سرعت بخشی به واکسیناسیون است و این تجربه جهانی مورد تاکید است .
وی گفت ⁩: دولت با تمام توان در حال تلاش برای واکسیناسیون حداکثری است. از مردم خواهش می کنیم برای این مسله کمک و همراهی کنند.
وزیر بهداشت افزود :تجویز دارو باید در کمیته های علمی استانی بررسی ، مرگ و میرهای استانی باید ارزیابی و علت افزایش در هر استان مشخص شود.
وی گفت : توجه به شبکه های بهداشتی و درمانی از مسایل مهم است که باید زیر ساخت ها تقویت شود، پرسنل بهداشت به هیچ وجه نباید جابجا شوند و این خط قرمز ماست ، نباید پرسنل بهداشت در جاهای دیگر به کار گرفته شوند.
 

سرعت گرفتن واکسیناسیون 
وزیر بهداشت افزود : همزمان با افزایش ورود و تولید واکسن کرونا در کشور سرعت واکسیناسیون افزایش پیدا خواهند کرد و تلاش میکنیم مراکز مربوط به این بخش گسترش پیدا کنند.
وی گفت :از هفته آینده شاهد توزیع گسترده واکسن در استان ها خواهیم بود.
وزیر بهداشت افزود: دارو باید به موقع و مقدار لازم تجویز شود و کمیته هایی در این خصوص تشکیل خواهد شد و برنامه ریزی خواهند کرد.
وی گفت :کمیته های علمی در استان ها چرایی افزایش مرگ و میرها را بررسی و مورد آمایش قرار دهند.
وزیربهداشت افزود : اولویت ما در وزارت بهداشت، بهداشت است و توجه به شبکه های بهداشت در سطح روستایی و شهری از مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.
وی گفت : پرسنل بهداشتی به هیج وجه نباید جابجا شوند .

دانشگاه ها باید باز شوند
وزیر بهداشت افزود : بازگشایی دانشگاه ها از موضوعات اصلی است که روسای دانشگاه های علوم پزشکی در هر استان باید زمینه بازگشایی را فراهم کنند و کلاس ها دایر شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط