1400/07/29-20:47

ده ها نظامی سعودی در حمله یمن به جنوب عربستان کشته شدند

رسانه ها به نقل از منابع سعودی اعلام کردند که در پی حمله موشکی نیروهای انصارالله یمن به مواضع ارتش عربستان در جنوب این کشور، ده ها نظامی سعودی از جمله چند افسر کشته و زخمی شدند.

به گزارش رسانه های یمنی، فعالان سعودی در حساب توئیتری خود، کشته شدن۶ افسر و ۱۲ سرباز ارتش عربستان و زخمی شدن ۲۰ تن دیگر در حمله بامداد روز چهارشنبه ارتش یمن به مواضع نظامی سعودی در ابوعریش واقع در استان جازان عربستان را به عنوان بخشی از تلفات سعودی ها در این حمله دانستند.

اهالی منطقه نیز با انتشار اسامی شماری از این افراد در توئیتر، از کشته شدن برخی افسران و سربازان نزدیک خود خبر دادند.

بر اساس این گزارش، سروان عبدالله ناصر الوهیبی، ستوان فیصل فهد العجیان، ستوان عبدالله علیان مطرب الحربی، ستوان ناصرعویض الذیابی العتیبی و گروهبان محمد عتودی از جمله نظامیانی سعودی هستند که در این حمله به قتل رسیده اند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در یک قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط